استخدام 5 معلول در ادارات خراسان‌شمالی در سال گذشته
کد خبر: 3672081
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

استخدام 5 معلول در ادارات خراسان‌شمالی در سال گذشته

گروه اجتماعی: مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی با اشاره به سهمیه سه درصدی ادارات دولتی در جذب معلولان، گفت: سال قبل فقط پنج معلول در دستگاه های اجرایی این استان به کار گرفته شدند.

اسماعیل قربانی مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهارکرد: طی سال گذشته در استخدامی‌های مختلف فقط پنج معلول توانستند در ادارات و دستگاه های اجرایی استخدام شوند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان با استفاده از سهمیه سه درصدی استخدام معلولان، همه متقاضیان را تحت پوشش قرار داد، افزود: سال گذشته 400 نفر در قالب همین سه درصد سهمیه متقاضی اشتغال و استخدام بودند که در نهایت فقط پنج نفر جذب شدند.

قربانی ادامه داد: امسال هم اگر پنج، شش یا 10 نفر نیز استخدام شوند بازهم مشکل استخدام معلولان حل نخواهد شد هر چند که این موضوع یک مسئله کشوری بوده و فقط مختص خراسان‌شمالی نیست.

وی با بیان اینکه باید معلولان را به سمت اشتغال در بخش غیردولتی سوق دهیم، افزود: باید قدرت مانور بخش خصوصی را در حوزه اشتغال افزایش دهیم که این مهم از سوی بهزیستی به خوبی انجام می شود.

قربانی با اشاره به اینکه هشت هزار نفر از طریق بهزیستی در بخش غیردولتی مراکز ذیربط به کار مشغول شده اند، عنوان کرد: بهزیستی از کارگاه‌هایی که معلولان را بکارگیری کند در قالب های مختلف حمایت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری 144 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی برای معلولان در نظر گرفته شده که از طریق بانک های عامل به افراد پرداخت می‌شود.

captcha