جشنواره هدایای صنایع دستی تبریز 2018 برگزار می‌شود
کد خبر: 3672087
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

جشنواره هدایای صنایع دستی تبریز 2018 برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره هدایای صنایع دستی با موضوع تبریز 2018 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان، فرشاد به آفرین معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، امروز 21 آذرماه در جلسه ستاد هماهنگی این جشنواره از برگزاری جشنواره هدایای صنایع دستی با موضوع تبریز 2018 خبر داد و گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 فرصت مناسبی برای تبیین قابلیت‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و اجتماعی تبریز به گردشگران داخلی و خارجی است و در این راستا طراحی و عرضه هدایای صنایع دستی به گردشگران توسط هنرمندان برای ایجاد خاطره‌های ماندگار از سفر به تبریز در قالب این طرح در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: در مسیر تحقق این هدف جشنواره هدایای صنایع دستی با موضوع تبریز 2018 برگزار می‌شود و از عموم هنرمندان و طراحان دعوت می‌شود تا با استفاده از خلاقیت، نوع آوری و ابداع در خلق آثار هنری ماندگار و تاثیر گذار در این جشنواره شرکت نمایند.
به آفرین گفت: موارد شاخص در انتخاب هدایای صنایع دستی برگزیده در این طرح شامل موارد مختلفی از جمله قیمت منطقی و ابعاد حجمی مناسب، زیبایی، محتوای فرهنگی، تاریخی هنری، روش ساخت و ماندگاری مواد اولیه و استحکام است که باید مورد توجه طراحان و سازندگان اقلام مذکور قرار بگیرد.
وی ادامه داد: علاقمندان به شرکت در جشنواره می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت اداره کل میراث فرهنگی استان به آدرس www.eachto.ir و یا به کانال اطلاع رسانی روابط عمومی به آدرس @eachto مراجعه کنند.

captcha