هشدار دارالافتای مصر به سوءاستفاده داعش از بحران قدس
کد خبر: 3672105
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱

هشدار دارالافتای مصر به سوءاستفاده داعش از بحران قدس

گروه بین‌الملل: دیده‌بان فتاوی تکفیر و آراء شاذ وابسته به دارالافتای مصر نسبت به سوءاستفاده داعش از بحران اخیر قدس و عضوگیری مجدد از جوانان به این بهانه هشدار داد.

هشدار دارالإفتای مصر نسبت به غفلت از داعشبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری عربی اینا؛ دیده‌بان فتاوی تکفیر و آراء شاذ وابسته به دارالفتتوای مصر با صدور بیانیه‌ای از مؤسسه‌ها و نهادهای بین‌المللی خواست که از داعش غفلت نکنند و اجازه سوءاستفاده از بحران اخیر قدس توسط این تشکیلات تروریستی را ندهند.

این مرکز همچنین، اعمال فشار بر رئیس جمهور آمریکا برای عقب‌نشینی از تصمیم اخیر خود مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را خواستار شد و بر ضرورت ممانعت از احیای گروه‌های تکفیری وتروریستی تأکید کرد.


دیده‌بان فتاوی تکفیر و آراء افراطی وابسته به دارالإفتای مصر تأکید کرد: اتخاذ چنین تصمیاتی، این احتمال را تداعی می‌کند که نوعی رابطه میان سازمان‌های تروریستی و قدرت‌های بزرگ وجود دارد و این قدرت‌ها با اتخاذ چنین تصمیماتی، فضای بین‌المللی برای گسترش تشکیلات تروریستی را فراهم می‌کنند.

دیده‌بان فتاوی تکفیر و آراء افراطی با اشاره به روزنامه «النبأ» که مسئول انتشار اخبار گروهک تروریستی داعش است، اعلام كرد: این روزنامه در شماره آخر خود مقاله‌ای با عنوان «صاحبان بیت‌المقدس متقین هستند» منتشر و در آن تلاش کرده که خشونت را به‌عنوان تنها گزینه برای بازپس‌گیری مقدسات مسلمانان معرفی کند و  در این مقاله چنین جلوده داده شده که اقدامات داعش جهادگونه است و کشورهای عربی و اسلامی تلاش می‌کنند این سازمان را از انجام آن منع کنند.


دیده‌بان فتاوی تکفیر و آراء افراطی تأکید کرد: شیوه گروه‌های تکفیری و نظام فکری آن بر اساس تفرقه میان مسلمانان و جنگ و کشتار پایه‌ریزی شده و آن‌ها تلاش می‌کنند تا زور، درگیری و تجاوز را شرعی جلوه دهند.


در پایان این بیانیه آمده؛ تصمیم اخیرا ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل می‌تواند فرصتی برای این گروه‌های تندرو و افراطی فراهم کند تا مجددا اقدام به جذب گروهی از جوانان مشتاق در دفاع از قدس شریف و مسجدالاقصی کنند/.

captcha