مشاهیر آذربایجان‌ ستون‌های محکم اسلام هستند
کد خبر: 3672131
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

مشاهیر آذربایجان‌ ستون‌های محکم اسلام هستند

گروه اجتماعی: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، گفت: آذربایجان به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی سر ایران است و بزرگان و مشاهیر برخاسته از این خطه ستون‌های محکم اسلام و تشیع هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، علی اکبرولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه تبریز در تاریخ کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: ایران تمامیت ارضی گذشته خود را به دلیل حکومت صفوی‌ مدیون آذربایجانی‌‌ها است.
وی، افزود: هویت ایران در دوره صفویه باز تعریف شد و سلسله صفویه هویت ایرانی- اسلامی، مکتب اهل بیت(ع) و یکپارچگی اقوام ایرانی را احیا کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: آذربایجان در دوران سلطان محمد خدابنده در دست عثمانی‌ها بود و مردم تبریز قبل اینکه شاه عباس برای آزادسازی آن اقدامی بکند خودشان زمینه آزادی آن را فراهم کردند.
ولایتی با اشاره به تعبیر آذربایجان سر ایران و دروازه ایران به غرب و اروپا است، گفت: شهر تبریز اولین شهردانشگاهی جهان اسلام با بیش از 600 دانشجوی از سراسر دنیا، جایگاه والایی در توسعه علمی داشته است.
رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بزرگان زیادی از این خطه برخاستند که ستون‌های محکم اسلام و تشیع هستند وعلامه طباطبایی، علامه امینی، شهریار، آیت‌الله العظمی حضرت امام خامنه‌ای، علامه جعفری و شهدای محراب آیت‌الله مدنی و آیت الله قاضی طباطبایی گوهرهای نابی هستند که تاریخ این کشور از آثار و خدمات ارزنده آنها بهره مند است.

captcha