ایثار شهدای مدافع حرم، باعث قوام شیعه شد/ تمام مسائل درباره اسرائیل را شناسایی كرده‌ایم
کد خبر: 3672141
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
كریم‌پور:

ایثار شهدای مدافع حرم، باعث قوام شیعه شد/ تمام مسائل درباره اسرائیل را شناسایی كرده‌ایم

گروه سیاست و اقتصاد: مشاور عالی فرمانده سپاه قدس با یادآوری منویات مقام معظم رهبری درباره شهدای مدافع حرم گفت: شهدای مدافع حرم جوانی را برداشتند و رفتند و شهید شدند و اگر اینان نبودند، انقلاب اسلامی ایران و شیعه در كل دنیا شكست می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سردار حسن كریم‌پور، مشاور عالی فرمانده سپاه قدس امروز، 21 آذرماه در یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس و تكریم یاد شهید «ولی نوری» كه در دانشكده باهنر شیراز برگزار شد، تأكید كرد: باید بر این باور باشیم كه بدون شك مقام معظم رهبری جانشین امام زمان(عج) است زیرا شاهد این بودیم كه این ارتباطات در كجاها ثمراتی داشته است بنابراین اگر معظم‌له فرمایشی دارند، نباید گفت این‌ها یك واقعیت مجازی یا احساسی هستند، بلكه یك واقعیت حقیقی هستند.

حضور در یادواره‌های شهدا یك فریضه واجب است
وی با یادآوری منویات مقام معظم رهبری درباره تجلیل از شهدا گفت: ایشان فرمودند امروز كار تجلیل از شهدا یك فریضه است یعنی آمدن و نشستن در یادواره شهدا یك فریضه واجب است كه انجام می‌دهیم و كسانی كه زمزمه می‌كنند كه ما تا كی باید گریه كرده و برای شهدا عزا به پا كنیم، از این فریضه غافلند.

تلاش دشمنان انقلاب برای فراموشی یاد شهدا
كریم‌پور اظهار كرد: برخی‌ها می‌خواهند شهدا را به فراموشی بسپارند؛ همان‌ها كه با اهداف و آرمان‌های انقلاب میانه خوبی ندارند با حفظ یاد شهیدان هم سرسازگاری ندارند اما مردم ما شهدا را دوست دارند.
مشاور عالی سردار سلیمانی با یادآوری اینكه مقام معظم رهبری مسئله شهدا و ارزش آنان و نگاه به شهدا را از یك منظر خاصی می‌بینند، گفت: معظم‌له در صحبت دیگری می‌فرمایند عزت و استقلال امروز ایران و هر دستاورد دیگری هدیه گرانبهایی است كه شهیدان، همسران و مادران و پدران آن‌ها به ملت ایران ارزانی داشته‌اند.
وی گفت: سئوالی كه در اینجا پیش می‌آید این است كه چرا نائب امام زمان(عج) مقام شهدا را ارج می‌نهد، مگر چه خبر است كه این‌گونه از شهدا سخن می‌گویند و با مراجعه به آیات قرآن می‌بینیم كه حتی خداوند هم می‌گوید هنوز برای شهدا كم گذاشته‌ایم به طوری كه حتی بر مركب شهدا هم قسم می‌خورد.

چرا دفاع ما، مقدس شد؟
كریم‌پور با طرح این سئوال كه چرا دفاع ما، مقدس شد، گفت: جنگی كه با 188 كشور و با تمام امكانات جهانی در آن زمان برای جمهوری اسلامی باز شد، تحت عنوان دفاع مقدس نام گرفت زیرا همه دنیا به جز سه كشور سوریه، كره شمالی و لیبی بسیج شدند تا به ایران حمله كنند، اما ایران مقاومت كرد.
وی یادآور شد: زمانی از سردار سلیمانی این سئوال مطرح شد كه چرا به جنگ ما، دفاع مقدس می‌گویند و ایشان جواب داد كه من 8 سال در دفاع مقدس بودم اما در طول این 8 سال حتی یك گزارش گناه هم ندیدم در حالی كه از همه اقشار، رنگ‌ها، قومیت‌ها و لهجه‌ها در این جنگ حضور داشتند حتی با زنجیر طلا و چاقوی ضامن‌دار به جبهه آمدند اما عوض شدند، چون جبهه قطعه‌ای از بهشت بود و در بهشت گناهی انجام نمی‌شود.
مشاور عالی فرمانده سپاه قدس با یادآوری اینكه در آن دوران علمایی چون آیت‌الله مشكینی، آیت‌الله بهجت و حتی مقام معظم رهبری به جبهه می‌آمدند و دلیل آمدنشان را خودسازی عنوان می‌كردند، گفت: آیت‌الله مشكینی در آن دوران به رزمندگان می‌گفتند من حاضرم 20 سال عبادتم را با دو ركعت نماز شما عوض كنم و این مقام و جای شهید و مجاهدان فی سبیل‌الله است.
وی در ادامه سخنان خود به مسئله دفاع از حرم‌ها اشاره كرد و گفت: باید بر روی این باب جدیدی كه برای جهان باز شده است تحت عنوان مدافعین حرم، فكر كنیم و بدانیم كه داعش كه بود و چه كرد. در دفاع مقدس ما 188 كشور دنیا در مقابل ایران ایستاد، اما در دفاع از حرم‌ها 5 كشور بر علیه داعش جنگیدند و این جنگ 5 سال طول كشید تا داعش نابود شد.

اگر شهدای مدافع حرم نبودند، شیعه در كل دنیا شكست می‌خورد
كریم‌‌پور همچنین به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شهدای مدافع حرم اشاره كرد كه فرمودند اگر شهدای مدافع حرم نبودند ما امروز باید در همدان و كرمانشاه با داعش می‌جنگیدیم و ادامه داد: شهدای مدافع حرم جوانی را برداشتند و رفتند و شهید شدند و اگر اینان نبودند، انقلاب اسلامی ایران و شیعه در كل دنیا شكست می‌خورد.
این یادگار دوران دفاع مقدس با یادآوری اینكه شهدای مدافع حرم همانند امام حسین(ع) و شهدای كربلا، در غربت شهید شدند، گفت: همان‌طور كه مقام معظم رهبری فرمودند شهدای مدفع حرم اجر دو شهید دارند؛ آن زمانی كه ما گرفتار پرونده خود هستیم این شهدای مدافع حرم بال زدند و از روی ما عبور كردند و به خدا رسیدند.

همه ما باید در مقابل خانواده شهدا پاسخگو باشیم
وی با اشاره به آیاتی از قرآن كریم درباره شهدا گفت: شهدا زنده هستند و این را می‌توان از خانواده شهدا پرسید كه دارند با شهدای خود زندگی می‌كنند و با آنان ارتباط مستقیم دارند اما نكته‌ای كه باید مدنظر قرار دهیم این است كه اگر خانواده شهدا از ما بپرسند حاصل خون شهدای ما چه شده است، همه باید پاسخگو باشیم.
كریم‌پور در ادامه سخنان خود به سفر پوتین، رئیس جمهور روسیه به ایران و دیدارهای او با مقام معظم رهبری اشاره كرد و گفت: پوتین بعد از دیداری كه به صورت خصوصی با مقام معظم رهبری داشتند گفت آنچه درباره مسیح شنیده و خوانده‌ام در چهره رهبر انقلاب اسلامی دیدم و تا زمانی كه فكر این مرد دانا و توانا بر این كشور مستولی است هیچ تهدیدی این كشور را تهدید نمی‌كند بنابراین باید قدردان این نعمت بزرگی كه خداوند به ما داده است، باشیم.

تنها ملتی كه در مقابل استكبار جهانی می‌تواند بایستد، ایران است
وی با بیان اینكه استكبار جهانی به این نتیجه رسیده است تنها ملتی كه می‌تواند در مقابل او بایستند، ملت ایران است، افزود: امروز می‌بینیم در جبهه مقاومت، گردان و تیپ در منطقه آماده است اما آن‌ها منتظر یك ایرانی هستند و این را باور دارند كه ایرانی‌ها تنها ملتی هستند كه می‌توانند در مقابل استكبار جهانی بایستند.
مشاور عالی فرمانده سپاه قدس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: اوباما زمانی می‌گفت باید حماس و غزه خلع سلاح شوند، اما مقام معظم رهبری فرمودند كه نه تنها حماس و غزه خلع نباید سلاح شوند بلكه باید كرانه باختری هم مسلح شود و این را فقط ایرانی و رهبر انقلاب اسلامی می‌تواند بگوید و انجام دهد.

رهبر معظم انقلاب به‌صورت كاملا صریح و علنی در مقابل استكبار ایستاده است
كریم‌پور بیان كرد: امروز مشاهده می‌كنیم كه حتی كشورهای عربی هم می‌گویند سردار قاسم سلیمانی است به دستور مقام معظم رهبری است كه توانسته در مقابل استكبار جهانی بایستد و باید توجه داشته باشیم كه رهبر ما در پشت پرده این سخنان را بیان نكرده است بلكه به صورت صریح و علنی در مقابل استكبار جهانی ایستاده است.

استكبار باید بداند كه ساخت سلاح هسته‌ای برای ما آسان است
وی همچنین به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ساخت هسته‌ای اشاره كرد كه فرمودند ما سلاح هسته‌ای نداریم و نمی‌سازیم اما اگر دشمن در مقابل ما بایستد در همان سطحی كه آن‌ها ایستاده‌اند ما با آن‌ها مقابله خواهیم كرد و ادامه داد: می‌گویند مقام معظم رهبری ساخت سلاح هسته‌ای را حرام كرده است اما اگر زمانی این حرامی را برداشته شود، استكبار باید بداند كه ساخت سلاح هسته‌ای برای ما آسان است.

آمریكا در حدی نیست كه بتواند برای ما سطحی معین كند
مشاور عالی فرمانده سپاه قدس تأكید كرد: آمریكا در حدی نیست كه بتواند برای ما سطحی معین كند و چنانچه در طول تاریخ انقلاب اسلامی هم دیدیم كه هر جا آمریكا به صورت ما سیلی زد، ما با مشت به او سیلی زده‌ایم.

استقامت رهبری ایران در مقابل استكبار به صورت جهانی است
كریم‌پور با تأكید بر اینكه مقام معظم رهبری در مقابل استكبار جهانی نه به معنی خاص و موضوعی بلكه در سطح جهانی می‌ایستد، گفت: معظم‌له می‌فرماید اگر اسرائیل غلطی بكند ما تلاویو و حیفا را با خاك یكسان می‌كنیم و دشمنان باید بدانند كه قطعاً چنین چیزی رخ می‌دهد.

تمام مسائل درباره اسرائیل را شناسایی كرده‌ایم
وی با بیان اینكه ما تك تك مسائل درباره اسرائیل را شناسایی كرده‌ایم كه مقام معظم رهبری این‌گونه سخن می‌فرمایند، گفت: اگر این دستور از جانب معظم‌له صادر شود، دیگر در ید فرماندهی سپاه و ارتش نیست بلكه به صورت اتوماتیك این كار انجام خواهد شد و نه تنها اسرائیل و اگر از هر كشوری به سمت جمهوری اسلامی موشكی شلیك شود، به‌صورت اتوماتیك تمام مراكز مهم آن كشور با سرعت 27 هزار كیلومتر در ساعت نابود خواهد شد.

captcha