تبیین آثار انس با قرآن در کلام پیامبر(ص)
کد خبر: 3672154
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
حجت‌الاسلام سرافراز بیان کرد:

تبیین آثار انس با قرآن در کلام پیامبر(ص)

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، گفت: بر اساس روایات پیامبر اعظم (صلی‌الله علیه و آله و سلم)، آثار انس با قرآن را می‌توان در دو حوزه دنیوی و اخروی تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین کریم سرافراز، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم(ع) استان، روز گذشته 20 آذرماه در آیین برگزاری مرحله نیمه نهایی مسابقات اذان و قرآن کریم ویژه کارکنان سپاه استان که در حسینیه آیت‌الله بهاءالدینی سپاه برگزار شد، با اشاره به آثار و برکات انس با قرآن کریم از منظر نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار علیهم‌السلام، گفت: قرآن کلام ارزشمند خداوند متعال و واسطه انس بندگان با پروردگار عالمیان است.
وی افزود: قرآن کریم راهنمای آدمی از ضلالت و گمراهی‌ها و پناهگاه او در فتنه‌ها و جداکننده حق از باطل است.
حجت‌الاسلام سرافراز ادامه داد: قرآن بهترین سخن و رساترین اندرز و سفره گسترده الهی در میان بندگان است تا از خوان نعمتش جسم و جان خویش را حیات بخشند و زندگی سرد و زمستانی خود را با انس با قرآن بهاری کنند.
این کارشناس مسائل دینی و مذهبی اضافه کرد: پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم که قلب مبارکش را ظرف نزول قرآن ساخته بود، پیش از تمامی خلایق با قرآن مأنوس بود و از آن در زندگی خویش تأثیر می‌پذیرفت.
حجت‌الاسلام سرافراز گفت: بر اساس روایات پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم، آثار انس با قرآن را می‌توان در دو حوزه دنیوی و اخروی تبیین کرد که نجات از فتنه‌ها، درمان دردها، بهره‌مندی از ثروت فراوان، زندگی و مرگ سعادتمندانه، نورانیت، صیقل دل از زنگار، آرامش و بهره‌مندی از رحمت الهی، بازدارندگی از گناه و زنده ساختن دل، به دست آوردن حکمت و نگه داشته شدن از شرّ شیطان، از آثار انس با کلام وحی الهی است.

captcha