تربیت دانش‌آموزان قرآنی؛ اولویت آموزش و پرورش/توجه به آموزه‌های قرآن در مدارس
کد خبر: 3672156
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
دریکوند مطرح کرد:

تربیت دانش‌آموزان قرآنی؛ اولویت آموزش و پرورش/توجه به آموزه‌های قرآن در مدارس

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تربیت دانش‌آموزان قرآنی و پیرو دستورات دینی را مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش لرستان ذکر کرد و گفت: دانش‌آموزان برای رسیدن به حیات طیبه باید با قرآن مانوس باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در مراسم بزرگ‌ترین محفل انس با قرآن دانش‌آموزی لرستان که امروز سه‌شنبه، ۲۱ آذر در سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد، گفت: اولین کلام خداوند به پیامبر اسلام(ص) با کلمه «اقراء» به‌معنای «بخوان» شروع می‌شود این در حالی‌است که قرآن، کتاب خواندن برای فهمیدن و درست زندگی کردن است.
وی با بیان این‌که آموزه‌های قرآن مسیر زندگی ما را مشخص می‌کند، افزود: اگر می‌خواهیم به حیات برسیم، عمل به قرآن و پیام‌های قرآن مدنظر ما باشد.
دریکوند، سوره «حجرات» اخلاقی‌ترین سوره قرآن برشمرد و با بیان این‌که در این سوره مسائلی ازجمله عدم غیبت و تجسس در امور دیگران ذکر شده است، همه مفاهیم قرآن را برای تربیت انسان برشمرد و اظهارکرد: اگر به مفاهیم قرآن عمل کنیم می‌توانیم انسان‌های الگو گرفته از ائمه معصومین را تربیت کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تربیت انسان‌های دینی و قرآنی را اولویت آموزش و پرورش برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر به قرآن عمل کنیم، می‌توانیم جامعه‌ای سرشار از پاکی و صداقت را به دنیا معرفی کنیم.
وی ادامه داد: حرکت کردن در مسیر آموزه‌های قرآنی به ما کمک خواهد کرد تا دانش‌آموزانی کامل تربیت کنیم این در حالی‌است که از این موضوع در سند تحول بنیادین تحت عنوان حیات طیبه نام برده شده است.
دریکوند تصریح کرد: خداوند در کلام‌الله مجید در بعضی از آیات انسان‌ها را مخاطب قرار داده اما برای صلوات بر نبی مکرم اسلام(ص)، هم خودش هم ملائکه و سپس تمام انسان‌ها را در زمره صلوات فرستندگان بر محمد(ص) و آل‌محمد(ص) قرار داده است.

captcha