جامعيت در ادبيات با حضور پيشكسوتان
کد خبر: 3672169
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶

جامعيت در ادبيات با حضور پيشكسوتان

گروه فرهنگي: قزوه گفت: جامعیت در ادبیات لازم است و در این راه ضمن دعوت از پیشکسوتان باید شرایط حضور همه سبک‌های شعری را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از قزوين، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قزوین، علیرضا قزوه در نشست «هوای تازه»، گردهم آیی مستمر و منظم شاعران و نقد و بررسی بی‌تکلف آثار باهدف رشد و ارتقای کیفی تولیدات را مهم برشمرد و اظهار کرد: در سفرهای مکرر و حضور در جمع شعرای شهرهای مختلف بر اهمیت نقد آثار تأکید می‌کنیم چراکه معتقدیم شعر باید توسط شعرا موردنقد، تحلیل و بررسی قرار گیرد.
وی افزود: جامعیت در ادبیات لازم است و در این راه ضمن دعوت از پیشکسوتان باید شرایط حضور همه سبک‌های شعری را فراهم کرد.
در ادامه این جلسه موسی بیدج، شاعر و مترجم، فقدان زبان‌دانی و ترجمه آثار را مهم برشمرد و گفت: صدها شاعر ایرانی عرب‌زبان داریم که چون به عربی سروده‌اند در ایران ناشناخته‌اند و چون ایرانی هستند در جهان عرب ناشناخته مانده‌اند.
وی افزود: باید صدایمان را از مرزها فراتر ببریم، شعرا باید متنوع حرف بزنند و این مهم با تقویت روحیه تحمل، در کنار هم بودن و فراگیری زبان میسر است.
در ادامه این جلسه علی هوشمند، رئیس حوزه هنری قزوین، ضمن آمادگی این مرکز جهت برقراری جلسات متعدد با حضور شاعران و فرهیختگان چاپ و نشر کتاب را درگرو تولید آثار فاخر دانست.

captcha