دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در مشهد آغاز به کار کرد
کد خبر: 3672202
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در مشهد آغاز به کار کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان با حضور 270 شرکت‌کننده و برگزاری مراسم افتتاحیه در جوار حرم رضوی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، افتتاحیه دوازدهمین دوره جشنواره سراسری قرآن مدهامتان شب گذشته، 21 آذرماه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.
در آغاز این مراسم امید حسینی‌نژاد، نفر اول رشته ترتیل مسابقات قرآن مدهامتان در سال 1395، آیاتی از کلام وحی را تلاوت کرد.

دوازدهمین دوره جشنواره سراسری قرآن مدهامتان آغاز به کار کرد
همچنین در ادامه سیدسعید سرابی، مدیرکل فرھنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دبیراجرایی دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن مدهامتان، گفت: از جمله برنامه هایی که بعد از معرفی مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام صورت گرفته، برگزاری جشنواره قرآن مدهامتان است.
وی با بیان اینکه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، مزیت‌های زیادی دارد، تشریح کرد: مشهد از گذشته‌های دور در عرصه فعالیت‌های قرآنی پیشینه بلندی دارد که یکی از مزیت‌های بزرگ برای پایتخت فرهنگی جهان اسلام به شمار می‌رود.
سرابی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم با برگزاری فعالیت‌های ملی در عرصه قرآنی، ظرفیت‌های مشهد در این حوزه را به جهان اسلام معرفی کنیم، ابراز کرد: بر این باوریم که مشهد به جهت وجود بارگاه منور رضوی و پیشینه قرآنی ظرفیت خوبی در زمینه قرآن دارد.

دوازدهمین دوره جشنواره سراسری قرآن مدهامتان آغاز به کار کرد
مدیرکل فرھنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه رخدادهایی مانند این جشنواره، زمینه‌ای ایجاد می‌کند تا ظرفیت‌های قرآنی مشهد به جهان اسلام معرفی شود، بیان کرد: در این رقابت‌ها 300 متسابق از سراسر کشور حضور دارند و پنجشنبه، 23 آذرماه نیز اختتامیه این مسابقات برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه وجود بستر مناسب برای فعالیت‌های قرآنی بسیار مهم است که در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زمینه این امر فراهم است، تشریح کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان مختص به قشر جوان و نوجوان است که در آیات و روایات متعددی هم به فراگیری قرآن توسط نوجوانان و جوانان تأکید بسیار شده است.
در ادامه مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره جشنواره سراسری قرآن مدهامتان، پیام سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط دبیراجرایی این جشنواره قرائت شد.

دوازدهمین دوره جشنواره سراسری قرآن مدهامتان آغاز به کار کرد
سپس عباس صدری، مدیر دفتر منطقه ای آیسسکو در تهران با بیان اینکه ظرفیت‌های بزرگی در مشهد وجود دارد، عنوان کرد: بخشی از این ظرفیت‌ها مربوط به زیر ساخت‌های خود مشهد است که همه آن‌ها را از امام رضا(ع) داریم.
وی با بیان اینکه امروزه باید نگاه متوازن به ساحت‌های تربیتی داشت، افزود: مهم‌ترین ساحت، تربیت قرآنی است و امیدواریم با برگزاری چنین مسابقاتی شاهد ظهور این ساحت تربیتی در میان جوانانمان باشیم.
صدری با اشاره به اینکه آموزه‌های قرآنی، زمینه دستیابی به مراتب قابل قبول از حیات طیبه را فراهم می‌سازد، ابراز کرد: کسی که با آموزه‌های قرآنی سروکار دارد، زمینه بهتری از حیات طیبه را پیدا خواهد کرد.

دوازدهمین دوره جشنواره سراسری قرآن مدهامتان آغاز به کار کرد
همچنین در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه جشنواره سراسری قرآنی مدهامتان از سیدجواد سادات‌فاطمی، داور، استاد و پیشکسوت قرآنی به پاس خدمات قرآنی چندین ساله وی تجلیل به عمل آمد.

دوازدهمین دوره جشنواره سراسری قرآن مدهامتان آغاز به کار کرد
در پایان این مراسم مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستادعالی کانون‌های مساجد کشور گفت: ستادعالی کانون‌های مساجد کشور در طول عمر بالغ بر 24 ساله خود، فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است اما باید بپذیریم از بین همه فعالیت‌ها شاهد درخشش ویژه‌ای در حوزه فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد هستیم.
طاهریان برگزاری جشنواره قرآن مدهامتان را یکی از بزرگترین افتخارات قرآنی کانون‌های مساجد دانست و افزود: به نظر می‌رسد باید به سمتی برویم که مسابقات قرآنی ما خروجی جریان آموزش در کانون‌های مساجد باشد.

دوازدهمین دوره جشنواره سراسری قرآن مدهامتان آغاز به کار کرد
علاوه بر این، در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه جشنواره سراسری قرآنی مدهامتان، حامد علیزاد، قاری بین‎المللی قرآن کریم و ابوالفضل زاهدی‌مقدم، قاری نوجوان مشهدی به تلاوت کلام‌الله مجید پرداختند.

دوازدهمین دوره جشنواره سراسری قرآن مدهامتان آغاز به کار کرد
یادآور می‌شود، 270 متسابق آقا و بانوی نوجوان و جوان در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ 20 جزء و کل قرآن کریم، مفاهیم قرآن، نهج البلاغه و اذکار نماز در جوار حرم رضوی و در قالب دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

گفتنی است، این جشنواره قرآنی در حالی در راستای برنامه‌های پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مشهد مقدس برگزار شده است که در مراسم افتتاحیه آنگونه که شایسته یک جشنواره قرآنی کشوری، مخاطبان نوجوان و جوان قرآنی و مشهد 2017 است، پذیرایی مناسبی صورت نگرفت.  

captcha