احیای جلسات قرآن سنتی مهم‌ترین برنامه کانون‌های مساجد در سال آینده
کد خبر: 3672208
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

احیای جلسات قرآن سنتی مهم‌ترین برنامه کانون‌های مساجد در سال آینده

گروه فعالیت‎های قرآنی: معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، یکی از اولویت‌های مهم کانون‌های مساجد در سال آینده را احیای جلسات قرآن مساجد دانست و گفت: در مسجد جایی برای کار فرهنگی بدون پایه قرآنی وجود ندارد و این ستاد تلاش می‌کند که همه جشنواره‌ها با موضوع قرآن و عترت گروه بخورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در افتتاحیه دوازدهمین دوره جشنواره سراسری قرآن مدهامتان که شب گذشته، 21 آذرماه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در طول عمر حدود 24 ساله خود فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است اما باید بپذیریم از بین همه فعالیت‌ها شاهد درخشش ویژه‌ای در حوزه فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد هستیم.
وی با بیان اینکه فراگیرترین طرح قرآنی کشور به همت کانون‌های مساجد انجام شده است، تشریح کرد: در بالغ ‎‌بر 29 هزار مسجد طرح تلاوت یک صفحه از قرآن کریم انجام می‌شود و در بسیاری از مساجد علاوه بر تلاوت قرآن، تفسیر کلام‌الله مجید هم صورت می‌گیرد.

طاهریان برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان را یکی از بزرگترین افتخارات قرآنی کانون‌های مساجد دانست و افزود: به نظر می‌رسد باید به سمتی برویم که مسابقات قرآنی ما خروجی جریان آموزش در کانون‌های مساجد باشد.
معاون فرهنگی و هنری ستادعالی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: لازم است نگاه جدیدی داشته باشیم و نهضت جلسات سنتی قرآن در مساجد را آغاز کنیم زیرا بسیاری از نخبگان و جامعه قرآنیان تربیت شده همین جلسات قرآنی در مساجد هستند.

احیای جلسات قرآن سنتی مهم‌ترین برنامه کانون مساجد در سال آینده/ برگزاری جشنواره قرآن مدهامتان، یکی از بزرگترین افتخارات قرآنی کانون مساجد

وی یکی از اولویت‌های مهم کانون‌های مساجد از سال آینده را احیای جلسات قرآن مساجد دانست و گفت: در مسجد جایی برای کار فرهنگی بدون پایه قرآنی وجود ندارد، ستادعالی کانون های مساجد تلاش می‌کند که همه جشنواره‌ها با موضوع قرآن و عترت گروه بخورد.

captcha