مدیریت جهادی برای کنترل نرخ آسیب‌های اجتماعی وجود داشته باشد
کد خبر: 3672210
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
موحد:

مدیریت جهادی برای کنترل نرخ آسیب‌های اجتماعی وجود داشته باشد

مدیریت جهادی برای کنترل نرخ آسیب‌های اجتماعی وجود داشته باشد گروه اجتماعی: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید مدیریت جهادی برای کنترل نرخ آسیب‌های اجتماعی و جرایم و کاهش آن وجود داشته باشد و نیازمند به کارگیری همه ظرفیت‌ها به ویژه طرفیت فرهنگی استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 21 آذر در دیدار امام جمعه کرمان با اعضای شورای قضایی استان کرمان گفت: انتصاب شایسته حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی امام جمعه جدید کرمان را تبریک می‌گویم و از همه بزرگواری‌ها رهنمودها و حمایت‌های دلسوزانه آیت‌الله جعفری امام جمعه سابق قدردانی می‌کنیم، وی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی همواره مجموعه قضایی را مورد هدایت و حمایت خود قرار می‌داد.
وی افزود: در استان پهناور کرمان 30 واحد قضایی و 18 دادگستری شهرستان و پنج دادگاه قضایی شهرستان داریم و دو مجتمع قضایی در استان فعالیت می‌کنند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان ابیان کرد: 312 قاضی در دستگاه قضایی استان کرمان در حال خدمت‌رسانی هستند و به ازای هر 10 هزار نفر یک قاضی را در استان داریم.
موحد تصریح کرد: 2 هزار و 45 پرونده طی سال به قضات ارائه می‌شود و در سال گذشته 470 هزار پرونده در استان کرمان مختومه شده است.
وی افزود: 332 شعبه شورای حل اختلاف در استان کرمان فعال هستند که یک هزار و 600 نفر عضو و دبیر دارند و در سال گذشته 171 هزار پرونده در شوراها رسیدگی شده است و شوراها از بدو تاسیس تاکنون به یک میلیون و 806 هزار و 92 فقره پرونده رسیدگی کرده‌اند و رتبه سوم کشوری صلح و سازش پرونده‌ها را در سطح کشور داریم.
رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: 60 هزار پرونده در نهادهای شبه قضایی استان کرمان رسیدگی می‌شود که از جمله این نهادها می‌توان به کمیسیون ماده 100 شهرداری و کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی اشاره کرد.
موحد یادآور شد: سالانه 10 میلیون نفر برای گواهی عدم سوء‌پیشینه به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند و روزانه حدود 28 هزار نفر مراجعه‌کننده به واحدهای قضایی داریم.
وی از افزایش بیش از 50 درصدی امنیت در استان کرمان خبر داد و اظهارکرد: شبکه‌های سازمان‌یافته موادمخدر دیگر در استان کرمان فعالیتی ندارند و رخدادهای امنیتی در استان نیز به صورت موردی است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: صیانت از حقوق عامه و حفظ حقوق بیت‌المال از دیگر فعالیت‌های دستگاه قضایی استان کرمان به‌شمار می‌رود و شاهد توقف حاشیه‌نشینی در مرکز استان هستیم.
موحد با اشاره به اینکه نرخ جرم؛ دعاوی و آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش است، تأکید کرد: باید مدیریت جهادی برای کنترل نرخ آسیب‌های اجتماعی و جرایم و کاهش آن وجود داشته باشد و نیازمند به کارگیری همه ظرفیت‌ها به ویژه طرفیت فرهنگی استان هستیم.
منبع: دادگستری استان کرمان

captcha