جایگاه دستگاه قضایی جایگاهی ارزشی، دینی و الهی است
کد خبر: 3672211
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
علیدادی‌سلیمانی:

جایگاه دستگاه قضایی جایگاهی ارزشی، دینی و الهی است

جایگاه دستگاه قضایی جایگاهی ارزشی، دینی و الهی است گروه اجتماعی: امام جمعه کرمان گفت: جایگاه دستگاه قضایی جایگاهی ارزشی، دینی و الهی است و خوش به سعادت قضاتی که بتوانند در این جایگاه آنچه خدا می‌خواهد را انجام دهند و رضایت خداوند را جلب کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان دیروز سه‌شنبه، 21 آذر در دیدار با رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان کرمان گفت: قضاوت یک امر مهم در امامت جامعه است و هر فردی جرات قضا را ندارد و جایگاه دستگاه قضایی جایگاهی ارزشی، دینی و الهی است و خوش به سعادت قضاتی که بتوانند در این جایگاه آنچه خدا می‌خواهد را انجام دهند و رضایت خداوند را جلب کنند.
وی افزود: شما به افرادی کمک می‌کنید که مظلوم هستند و و دفاع از مظلوم ریشه دینی، مذهبی و ارزشی دارد و جایگاه قضاوت مانند محراب عبادت است.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با سابقه نجابت و دیانت کرمانی‌ها تصریح کرد: با این وجود اما آمارهای موجود درباره جرایم و حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی در استان کرمان چندان مناسب نیست.
وی ادامه داد: هر چه فاصله زمانی رسیدگی به پرونده‌ها در دستگاه قضایی کمتر شود، مردم طعم عدالت را زودتر می‌چشند.
امام جمعه کرمان اظهارکرد: فهم قاضی در تشخیص جرم و مجرم زیاد است و هنگامی که با فرد صحبت می‌کند بسیاری مسائل را می‌تواند متوجه شود.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تأکید کرد: باید مکانیزمی درست شود که از تجربه قضات باتجربه و دانش بزرگ آنها توسط دستگاه‌های مختلف مورد استفاده گیرد.
منبع: دادگستری استان کرمان

captcha