طلبه و دانشجو مظهر اقتدار و استقلال فکری و فرهنگی جامعه است
کد خبر: 3672212
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
عارفی:

طلبه و دانشجو مظهر اقتدار و استقلال فکری و فرهنگی جامعه است

طلبه و دانشجو مظهر اقتدار و استقلال فکری و فرهنگی جامعه است گروه اجتماعی: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طلبه و دانشجو مظهر اقتدار و استقلال فکری و فرهنگی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام علی عارفی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان دیروز سه‌شنبه، 21 آذر در جمع دانشجویان این دانشگاه با بیان اینکه حوزه و دانشگاه همیشه کانون مبارزه با استبداد و استعمار بوده است، گفت: طلبه و دانشجو مظهر اقتدار و استقلال فکری و فرهنگی جامعه است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: باید اندیشید که هدف از مبارزه چه بوده است، پدران ما چرا مبارزه کرده‌اند، با کی مبارزه کرده‌اند و چگونه مبارزه کرده‌اند، مبارزه امریست نسبی، هم می‌تواند خوب باشد و هم بد و مبارزه علیه حق، باطل و مبارزه بعلیه باطل، حق است.
وی افزود: نظام اسلامی کشتی نجات بشر است به ساحل رستگاری، آسایش دنیوی و آرامش اخروی و این کشتی تنها وسیله انتقال انسان است به ساحل معرفت و تنها نسخه درمان زخم‌های بشر از آسیب ظالمان است.
حجت‌الاسلام عارفی بیان کرد: این کشتی سالم است و بی‌عیب، توانا است و تندرو، گسترده است و جادار و می‌تواند تمام سلائق را که خیرخواه و بشردوست هستند در خود جای دهد و ناخدای این کشتی سالم و بی‌عیب است، دانا است و دشمن‌شناس و فقیه و عادل است.
وی تصریح کرد: باید به فکر اصلاح بود، باید انتقاد کرد آن هم سازنده، باید رفع و یا دفع ضرر کرد در ناحیه کارگزاران اما نباید تخریب کرد، نباید کاری کرد که اصل کشتی آسیب ببیند و یا ناخدای او به سختی بیفتد و نباید کشتی را در دریای جهالت غرق کرد و انسان مکتبی را در دامن طاغوت دفن و نباید انسان صالح و آینده روشن را در غروب تمدن غرب، غرق کرد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان خطاب به دانشجویان عنوان کرد: مواظب باشید دشمن آدرس غلط ندهد و شما را بر ماکت نجات‌نما سوار نکند و در دریای ذلت رنگارنگ خویش دفن نکند و شما را در خواب تخمیر فرو نبرد که با لگد طاغیان و ظالمان بیدار شوید.
حجت‌الاسلام عارفی تأکید کرد: امیدوارم روزی برسد که کشتی سالم و ناخدای سالم، جامعه و کارگزارانی سالم داشته باشد، 16 آذر یادواره خاطره شهیدانی است که برای استقلال مبارزه کردند و خون خویش را تقدیم انسانیت و مکتب تشیع کردند.
منبع: روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

captcha