برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در سیستان وبلوچستان
کد خبر: 3672223
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴

برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در سیستان وبلوچستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور، 10 اسفندماه در سطح استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور، 10 اسفندماه در سطح استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این آزمون برای نخستین بار به‌صورت متمرکز، با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام در این آزمون به‌صورت اینترنتی صورت می‌گیرد، افزود: علاقمندان به شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم می‌توانند تا 20 دی‌ماه با مراجعه به پایگاه www.quranedu.ir جهت نام‌نویسی اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه آزمون به سه شیوه کتبی، شفاهی و الکترونیکی انجام می‌گیرد، ادامه داد: این آزمون در قالب 16 رشته حفظ قرآن کریم، 3 رشته ترجمه و مفاهیم، 4 رشته معارف اهل بیت(ع) و یک رشته درک معنا و تدبر در قرآن برگزار می‌شود.
مرتضی کوچکی، رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان نیز با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقات، ایجاد فضای قرآنی در جامعه و افزایش انسجام برنامه‌های قرآنی است، اظهار کرد: منابع آزمون‌های 24 گانه به همراه نمونه سؤالات آزمون‌های ادوار گذشته در سایت www.quranedu.ir بارگذاری شده است، همچنین داوطلبین می‌توانند اخبار لحظه به لحظه را در کانال quranedu و mosabeghatequran پیگیری کنند.

captcha