عملیات اجرایی 6 طرح در مساجد و بقاع متبرکه گچساران آغاز شد
کد خبر: 3672224
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

عملیات اجرایی 6 طرح در مساجد و بقاع متبرکه گچساران آغاز شد

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: عملیات اجرایی توسعه و نوسازی چهار بقعه متبرکه و ساخت 2 مسجد در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، فرزین بهمنی‌آزاد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران روز گذشته، 21 آذرماه اظهار داشت: کاشی‌کاری بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل(ع) در روستای چهاربیشه، امامزاده شاه نظر مؤمن(ع)، ساخت مسجد روستاهای چهاربیشه و شمس عرب، نوسازی بارگاه امامزاده شاه ابوطالب(ع) روستای باباکلان و شام نجم‌الدین(ع) از جمله این طرح‌هاست.
وی بیان کرد: چهار طرح عمرانی بقاع متبرکه گچساران با 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار اجرا می‌شود که از محل بودجه نفت تامین شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران تصریح کرد: ساخت مساجد نیز از محل کمک‌های مردمی انجام می‌شود.
بهمنی‌آزاد ابراز کرد: 41 امامزاده در گچساران وجود دارد که 56 درصد آنها درآمدزاست .
وی ادامه داد: تمام درآمد هر امامزاده در همان امامزاده در بخش‌های عمرانی و فرهنگی هزینه می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران برخی از هزینه‌های تامینی بقاع را نیز از وقفیات این امامزادگان ذکر کرد.
36 میلیارد و 760 میلیون ریال اعتبار برای توسعه، تعمیر و نوسازی مساجد و بقاع متبرکه این شهرستان درسال جاری اختصاص یافته است.
این بودجه از محل اعتبارات نفت، متوازن، کمک‌های بنیاد مسکن و میراث فرهنگی برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی 24 بقعه متبرکه و 60 مسجد و حسینیه در گچساران تخصیص داده شده است.
بهمنی‌آزاد خاطرنشان کرد: ساخت سوله بزرگ برای پنج هزار نفر از برنامه‌های مهم عمرانی توسعه زیرساخت‌های گردشگری مذهبی در گچساران است که با توجه به قرار داشتن در نزدیکی استان خوزستان برای پذیرایی از زائران کربلا و راهیان نور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
وی بیان کرد: پنج میلیارد ریال از اعتبارات بنیاد مسکن برای ساخت این سوله در نظر گرفته شده است.
بهمنی آزاد همچنین از اختصاص یک میلیارد و 690 میلیون ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری حرم بی بی حکیمه(س) خبر داد.
وی با اشاره به اینکه افزایش زیرساخت‌های رفاهی در بقعه متبرکه راهکاری برای توسعه گردشگری مذهبی و بهبود کیفی برنامه‌های فرهنگی است تصریح کرد: با توجه به وجود بارگاه نورانی حضرت بی‌بی حکیمه؛ خواهر امام رضا(ع) به‌عنوان قطب فرهنگی جنوب کشور در این شهرستان مشارکت مردم برای شتاب بخشی به توسعه و تکمیل زیرساخت‌های رفاهی این بقعه متبرکه ضروری است.
140 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت، توسعه و مرمت مساجد و بقاع متبرکه در سال‌های 1392 تا 1395 در شهرستان گچساران هزینه شده است.

منبع: ایرنا

captcha