تشکیل شورای قرآن دزفول در جلسه فرهنگ عمومی مطرح می‌شود
کد خبر: 3672250
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
امام جمعه دزفول خبر داد؛

تشکیل شورای قرآن دزفول در جلسه فرهنگ عمومی مطرح می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه دزفول با بیان اینکه راه اندازی شورای قرآنی ظرفیت قرآنی شهرستان دزفول را بالاتر خواهد برد، گفت: این موضوع را در جلسه فرهنگ عمومی شهرستان دزفول مطرح كرديم تا نسبت به تشکیل شورای قرآنی اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد(مدهامتان) دزفول روز گذشته 21 آذر در این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضی دزفولی امام جمعه دزفول در این مراسم به بیان خاطراتی از ترویج فرهنگ قرآنی در دوران انقلاب پرداخت و گفت: قرآن کتاب هدایت است؛ قرآن کتاب علم و اندیشه، کتاب اخلاق، کتاب کرامت و کتاب مبارزه و جهاد است؛ قرآن کتاب عبرت‌هاست. کتاب کرامت انسانی است. قرآن کتاب قصص و مثل‌ها و امثال است و قرآن کتاب اصول والگوهاست و کسی می‌تواند بیشترین بهره را از قرآن ببرد که خودش قیام کند. در حقیقت انسان هرچه قدر بیشتر سعی کند قرآن هدایتشان را بیشتر خواهد کرد که دچار انحراف نشود.

مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی دزفول

وی با بیان اینکه قرآن بهترین راه ها را برای هدایت ما انسانها گذاشته است، افزود: کلام خدا می‌گوید هیچ راهی که اجنبی‌ها بتوانند بر ما سلطه پیدا کنند نیست و یک کافر نمی تواند بر مؤمن تسلط پیدا کند.

امام جمعه دزفول در پایان از پیشنهاد رئیس ارشاد اسلامی دزفول در خصوص تشکیل شورای قرآنی استقبال كرد وگفت: راه اندازی شورای قرآنی ظرفیت قرآنی شهرستان دزفول را بالاتر خواهد برد و این موضوع را در جلسه فرهنگ عمومی شهرستان دزفول مطرح كرديم تا نسبت به تشکیل شورای قرآنی اقدامات لازم انجام شود.

در ادامه جلسه حسین براتی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان با تشکر از مسئولان شهرستان دزفول گفت: دوسه سالی است که چنین مراسمی در دزفول برگزار می‌شود و امیدوارم در سایر شهرهای استان نیز برگزار شود.

مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی دزفول

وی گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و 200 کانون قرآنی در استان فعال هستند و امسال 13 نفر از بهترین ها در بخش های مختلف قرآنی به مسابقات کشوری اعزام شده اند.

همچنین نادر سعادتی فرد رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول در این مراسم گفت: 126 کانون فرهنگی ـ هنری در شهرستان دزفول فعالیت دارند که 56 کانون در شهر دزفول و 70 کانون فرهنگی ـ هنری در سایر شهرها و روستاها فعاليت می‌كنند.

وی با بیان اینکه 190 نفر از خواهران و برادران در مسابقات قرآنی دزفول شرکت داشتند، افزود: این تعداد، بالاترین آمار در استان محسوب می‌شود و از این تعداد 17 نفر مجوز حضور در مسابقات استانی را کسب كردند و يك نفر هم از دزفول در مسابقات کشوری که هم اکنون در مشهد مقدس در حال برگزاری است حضور دارد.

مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی دزفول

سعادتی فرد در پایان پیشنهاد تشکیل شورای قرآنی شهرستان را داد و گفت:‌ آماده هر گونه همکاری با شورای فرهنگ عمومی شهرستان هستیم.

 مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی دزفول

iqnakhouzestan@

captcha