پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان
کد خبر: 3672273
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان

گروه فعالیت‌های قرآنی: سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، ابراز کرد: امیدوارم که در دفتر دوازدهم این منظومه وحی که در بهشت ایران گشوده می‌شود شاهد تحولات کمی و کیفی نوین فعالیت‌های قرآنی مساجد در افق چشم‌انداز ایران اسلامی باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان پیامی ارسال کرده است که در مراسم افتتاحیه این رقابت‌های قرآنی که شب گذشته، ۲۱ آذرماه در سالن بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، توسط سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرائت شد.

متن این پیام به شرح زیر است:
قرآن همانند گلستانی است که بهارش بی‌خزان است و طراوت ثمرات این گلستان برای تمامی نسل‌ها باقی می‌ماند.
مؤمنان و عاشقان به قرآن بی‌هیچ ترس و واهمه‌ای و با کوله باری از اراده و ارادت در ساحت مقدس قرآن زانوی ادب و تلمذ می‌زنند و با عطر ملکوتی آیات قرآن کریم روح و جان خود را صیقل داده و سرشار از معرفت می‌شوند.
کدام کتاب را می‌توان یافت که چنین ویژگی‌ها و شاخصه‌های بارز و مملو از راهنمایی‌های نجات‌بخش جاودانه بشریت را دارا باشد.
تنها باید بر ساحل بزرگ و آرامش‌بخش این دریای بیکران به تفکر نشست و نظاره‌گر عبرت‌ها و حکمت‌ها و سرنوشت‌هایی بود که هر یک برای انسان، برهان قاطع و منشور جاودانگی است.
این نعمت بزرگ الهی سزاوار تکریم و تقدس است و بندگان را شایسته است که به شکرانه‌اش در برابر خداوند بزرگ اطاعت‌پذیر باشند و تسلیم در منزلت و بزرگی این کتاب آسمانی همین بس که هنوز مرزبانان شریعت و بزرگان دین و عالمان قرآن در این اقیانوس بیکران شناورند.
برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان از جمله رویدادهای ارزشی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توفیق یافته است تا بیش از یک دهه فضای فکری و روحی نوجوانان و جوانان مساجد را با عطر قرآن کریم معطر و متبرک گردانند
بی‌شک آشنایی نوجوانان و جوانان با معارف والای قرآنی مهم‌ترین اهداف برگزارکنندگان جشنواره مدهامتان بوده که ثمرات و برکات بی‌شماری را به همراه داشته است.
برگزاری دوازدهمین دوره این جشنواره در جوار مضجع شریف و مطهر امام رضا علیه‌السلام و در ماه مبارک ربیع‌الاول در مشهد مقدس که امسال به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی‌شده است را به فال نیک گرفته و امیدوارم که در دفتر دوازدهم این منظومه وحی که در بهشت ایران گشوده می‌شود شاهد تحولات کمی و کیفی نوین فعالیت‌های قرآنی مساجد در افق چشم‌انداز ایران اسلامی باشیم.
در پایان از تمامی شرکت‌کنندگان، اساتید و هیئت محترم داوران، برگزارکنندگان این مسابقات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دبیرخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام کمال تشکر را دارم.

captcha