سیاه‌نمایی و جنگ روانی ابزار دشمن برای مقابله با نظام است
کد خبر: 3672277
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
آیت‌الله العظمی مکارم:

سیاه‌نمایی و جنگ روانی ابزار دشمن برای مقابله با نظام است

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به دروغ‌پراکنی دشمنان در فضای مجازی علیه شخصیت‌ها گفت: جنگ روانی و تخریب و سیاه‌نمایی ابزار دشمن برای مقابله با نظام اسلامی است که همه باید مراقب آن باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی ۲۲ آذر در درس خارج خود در مسجد اعظم گفت: برنامه جامع و کلی اسلام در این حدیث است که فرمودند: بهترین شما کسی است که آخرت خود را به خاطر دنیا رها نکند و دنیا را به خاطر آخرت خود.

وی افزود: برخی دنبال مال حلال و حرام هستند در حالی که حتی اگر حلال هم باشد فرد نباید خود را کار‌های خیر و معنوی دور کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: آدم خوب کسی است که به خاطر آخرت هم دنیا را به طور کلی رها نکند؛ کسانی که مرتب به سفر‌های زیارتی می‌روند و مشغول عبادات هستند و از صله رحم و کمک به والدین دورند افراد خوبی نیستند و این روش هم مورد پسند اسلام نیست ولو اینکه فردی ثروت زیادی از پدر به ارث داشته باشد و به خاطر آن نیازمند کار نباشد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: کسانی که خودشان هم نیاز مالی ندارند و زندگی آنان تامین است باید به خاطر رفع نیاز دیگران تولید داشته باشند نه اینکه سرمایه خود را در بانک بگذارند و از منفعت آن، خود را تامین کنند بنابرین از نظر اسلام نه فقط به امور اخروی و نه فقط به امور دنیوی پرداختن خوب است.

این مفسر قرآن اظهار کرد: امام علی (ع) خودشان نیازی نداشتند، ولی چقدر کشاورزی می‌کردند؛ هزار برده را از دسترنج خود خریدند و آزاد کردند لذا اصل کار در اسلام دارای موضوعیت است و فرد نباید خودش را بر جامعه تحمیل کند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه جنگ روانی یکی از حربه‌های دشمن است عنوان کرد: خطر این جنگ گاهی از جنگ نظامی بیشتر است و ابزار آن نیز رسانه‌ها و مخصوصا فضای مجازی است؛ از حربه دروغ و تهمت استفاده می‌کنند و هر روز نیز یک دروغ و تهمت در مورد اشخاص مختلف از جمله ما می‌گویند تا ایجاد بدبینی و اختلاف کنند.

این مرجع تقلید بیان کرد: جالب این است که هر چیزی که کذب آن نیز روشن می‌شود باز هم تکرار می‌کنند این دلیل بر این است که آنان دنبال حقیقت نیستند؛ به هر حال این حربه برای همه اقشار جامعه و شخصیت‌هاست تا ایجاد بدبینی و اختلاف کنند.

وی افزود: یکی دیگر از ابزار آنان نیز، سیاه نمایی است و سیاست و کشاورزی و فرهنگ و ... کشور را به ویرانه تشبیه می‌کنند در حالی که اگر کسی نقدی دارد باید منصفانه و با ذکر نقایص و خوبی‌ها و کار‌های انجام شده باشد.

این مفسر قرآن تصریح کرد: باید فضای مجازی را اصلاح کنیم و اجازه ندهیم هر کسی برای تخریب اشخاص و تشکیلات مختلف از آن استفاده کند؛ باید کاری کنیم که از منافع این فضا بهره ببریم، ولی از زیان‌های آن در امان باشیم و نگذاریم این فضا ابزاری در دست افراد مفسد برای تخریب دیگران شود.

captcha