از ژورنال کلاب تا تور پژوهشی در مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم در هفته پژوهش
کد خبر: 3672282
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

از ژورنال کلاب تا تور پژوهشی در مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم در هفته پژوهش

گروه دانشگاه: مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم از 25 تا 29 آذرماه مصادف با هفته پژوهش برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن کریم(ایکنا) با توجه به آغاز هفته پژوهش از 25 آذرماه سال جاری، مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم، وابسته به سازمان قرآنی دانشگاهیان اقدام به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی این مرکز طی دو سال اخیر نموده است. این نمایشگاه از تاریخ شنبه، تا چهارشنبه هفته آتی در محل سازمان قرآنی دایر است.

همچنین در این روز، با حضور اساتید دانشگاه و جهاد دانشگاهی در حوزه سلامت و قرآن، اولین هم‌اندیشی گروه قرآن و سلامت برگزار می‌شود. اعضای حاضر در این نشست، دکتر علی منتظری، دکتر شاکرنژاد، دکتر مفتون، دکتر فرزدی از اعضای هیئت علمی جهاد دانشگاهی و دکتر باقری بناب استاد تمام رشته روانشناسی دانشگاه تهران و همچنین کارشناسان و پژوهشگران این گروه هستند. هدف از برگزاری این نشست افزایش بهره‌وری و تدوین اهداف دقیق اعلام شده است.

افتتاح سایت مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم و جلسه پرسش و پاسخ اعضای مرکز با رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از دیگر برنامه‌های روز نخست هفته پژوهش است.

بازدید مدیران پژوهش کمیته امداد از مرکز مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم و برگزاری نشست هم‌اندیشی در راستای امضای تفاهمنامه با این نهاد از برنامه‌های روز یک‌شنبه، 26 آذرماه جاری است که در محل مرکز برگزار خواهد شد.

این گزارش حاکی است، اولین ژورنال کلاب مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم با عنوان «الگوی مطالعاتی در رشته علوم قرآن و حدیث» و نشست قرآنی در حوزه مطالعات میان‌رشته‌ای با حضور حجت‌الاسلام آکوچکیان، در سومین روز از هفته پژوهش، دوشنبه 27 آذرماه برگزار می‌شود.

همچنین ژورنال کلاب «بررسی انجام علمی پژوهش» روز سه‌شنبه، 28 آذرماه برگزار می‌شود.

روز سه‌شنبه در راستای ترویج نگاه پژوهشی در قشر جوان و نوجوان جامعه، تور بازدید از مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان منطقه 18 آموزش و پرورش نیز برگزار خواهد شد که دانش‌آموزان علاوه بر آشنایی با یکی از مراکز پژوهشی، دغدغه توجه و اهمیت دادن به پژوهش را نیز می‌یابند.

یادآور می‌شود، پس از پيروزي انقلاب اسلامي، به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه، روز‪ 25   آذر از سوي «شوراي فرهنگ عمومي كشور» به نام روز پژوهش نام‌گذاري شد؛ وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نيز از سال 1379 چهارمين هفته آذرماه را به نام هفته پژوهش نام‌گذاري كرد و از سال 1384 اين نام به «هفته پژوهش و فناوري» تغيير يافت.

captcha