لزوم استفاده از آموزه‌های اسلامی در نظام اقتصادی مدرن
کد خبر: 3672284
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

لزوم استفاده از آموزه‌های اسلامی در نظام اقتصادی مدرن

گروه بين‌الملل: لزوم تلاش جهان اسلام برای استفاده از آموزه‌های اسلامی در نظام اقتصادي مدرن در كارگاه آموزشي دانشگاه بين‌المللي اسلامي اسلام‌آباد در پاكستان مورد تأكيد قرار گرفت.

 

 تأكيد متخصصان بر ورود آموزه‌هاي اسلامي به نظام اقتصادي مدرنبه گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن (ايكنا) به نقل از روزنامه اکسپرس تريبون پاكستان؛ دكتر احمد يوسف الدراويش، رئيس دانشگاه بين‌المللي اسلامي اسلام‌آباد در جريان اين كارگاه آموزشي بين‌المللي گفت: موسسات مالي اسلامي باید نقش خود را در زمینه استفاده از آموزه‌های اسلامی در اقتصاد به خوبي ايفا كنند.

وی از این که اهداف ارزش‌گرايانه در امور مالي اسلامي مورد بي‌توجهي قرار گرفته، ابراز تاسف کرد.

دراويش افزود: نابرابري اقتصادي يك مسئله جهاني است كه ناشي از وجود ربا در اقتصاد و نبود نظام پرداخت زكات است.

وی تأكيد كرد: جوانان باید نسبت به مشكلات و چالش‌هاي آينده آگاهي يابند و مفهوم شفافي از اصول توزيع ثروت و مشكلات ناشي از ربا داشته باشند.

رئيس دانشگاه بين‌المللي اسلامي اسلام‌آباد همچنین از پژوهشگران و کارشناسان حوزه اقتصاد اسلامي خواست اجرايي شدن مسائل مربوط به توانمندسازي بانوان در اقتصاد، نقش بانك‌هاي اسلامي و سواد مالي را مورد بررسي قرار دهند.

در اين همايش دو روزه متخصصاني از كشورهاي آلمان، بوسني و هرزگووين، مالزي، الجزاير، اندونزي، برونئي و چند كشور دیگر حضور داشتند و در مورد موضوعاتي مانند نقش اقتصاد خرد اسلامي در توسعه اقتصادي اجتماعي و توانمندسازي اقتصادي بانوان سخنراني كردند.

 

captcha