برگزاری دوره‌های رایگان صنایع‌دستی در روستاهای بیرجند
کد خبر: 3672285
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

برگزاری دوره‌های رایگان صنایع‌دستی در روستاهای بیرجند

گروه اجتماعی: مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی بیرجند از برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در روستاهای شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، عباس خراشادی‌‍‌زاده مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری بخش مرکزی بیرجند، امروز 22 آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت تعاونی توسعه روستایی و دهیاری‌های بخش مرکزی بیرجند علاوه بر ارائه خدمات و فعالیت در حوزه های عمرانی و خدماتی در حوزه صنایع دستی نیز درروستاها فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه این شرکت تعاونی با همکاری بخشداری مرکزی و میراث فرهنگی شهرستان بیرجند دوره‌هایی آموزشی را به صورت رایگان در روستاها برگزار می‌کند، بیان کرد: بر اساس این طرح از کارآموزان آزمون گرفته می‌شود و پس از آن به کارآموزان برتر دار و مصالح لازم برای تولید حوله را به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی بیرجند ادامه داد: شرکت تعاونی تولیدات این هنرمندان را به صورت تضمینی از آن ها خریداری نیز می‌کند.
خراشادی‌زاده با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در 25 درصد از روستاهای استان اجرایی شده است، گفت: این طرح در راستای شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال برای تولید اشتغال روستاییان به ویژه در حوزه بانوان پایه‌ریزی شده است.
وی با بیان اینکه متقاضیان زیادی برای شرکت در این طرح وجود دارد به صورتی که در برخی از روستاها چندین دوره برگزار شده است، افزود: تا کنون این طرح در حدود 15 روستای پرجمعیت همچون روستای خراشاد، مرک، سرچاه تازیان و ... برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه 10 نفر نیرو به صورت غیر مستقیم در حوزه صنایع‌دستی شرکت فعالیت دارند، یادآور شد: شرکت آمادگی لازم برای ارائه لوازم به هر کس که متقاضی و توانمند برای شرکت در این طرح باشد را دارد.

captcha