10 اسفندماه؛ آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3672288
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
با همکاری سه اداره‌کل خراسان رضوی؛

10 اسفندماه؛ آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در مشهد برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ نشست مشترک اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش خراسان رضوی با موضوع برپایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در تاریخ 10 اسفندماه در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، نشست مشترک اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش خراسان رضوی با موضوع برپایی آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد.

در این نشست مشترک حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به هجمه های مختلف از سوی دشمنان در این برهه از زمان، اظهار کرد: برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم می تواند جوانان و نوجوانان ما را در برابر این هجمه ها صیانت کند.

وی با اشاره به اینکه به برکت قرآن، این آزمون با همکاری سه اداره کل اوقاف و امورخیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش برگزار می شود، اضافه کرد: امیدواریم شاهد گام‌ موثرتری نسبت به سال‌های گذشته باشیم و بتوانیم مجموعه اقدامات آمده در آیین نامه را با یک آهنگ مشترک اجرا کنیم تا شاهد یک موج قرآنی در سطح جامعه باشیم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر آنکه ویژگی این دوره از آزمون بر مبنای مشارکت است، گفت: این آزمون پنج شنبه دهم اسفندماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تقویت وحدت و انسجام برنامه ها و فعالیت های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور و شناسایی، معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان از جمله اهداف این آزمون است.

حجت الاسلام کاظمی‌نسب شرکت در تمامی رشته های آزمون برای کلیه داوطلبان مرد و زن بدون هرگونه محدودیت سنی را آزاد دانست و اظهار کرد: علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir برای شرکت در آزمون ثبت نام کنند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: از شنبه هجدهم آذرماه ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم آغاز شده است و تا بیستم دی‌ماه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: این آزمون برای نخستین بار به صورت مشارکتی برگزار می شود.

وی همچنین عنوان کرد: ضروری است برنامه ریزی منسجم و درستی توسط سه دستگاه عضو انجام شود تا این مهم در استان به درستی انجام شود.

captcha