اولین نشست علمی، تخصصی فرهنگ تعایش اقوام در ارومیه برگزار می شود
کد خبر: 3672350
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

اولین نشست علمی، تخصصی فرهنگ تعایش اقوام در ارومیه برگزار می شود

گروه اجتماعی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: به میزبانی مرکز تحقیقات اقوام استان و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین نشست علمی، تخصصی فرهنگ تعایش و گفت و گو اقوام در ارومیه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی امروز 22 آذر حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر کریمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد با اعلام این خبر اظهار کرد: این نشست روز 27 آذر به مدت یک روز با حضورحجت الاسلام احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اقوام در مجلس شورای سلامی و سایر مسئولین استانی و کشوری راس ساعت 8/30 صبح در مرکز مطالعات آرتمیای پردیس دانشگاهی ارومیه برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی یکی از استان های بی نظیر دنیا به جهت هم مرزی با 3 کشور مختلف است افزود: آذربایجان غربی و شهر ارومیه به لحاظ شرایط اقلمی و تنوع فرهنگ و مذاهب یکی از مهم ترین استثنائات دنیا به شمار میرود که باوجود تنوع قومیتی از زمان انقلاب تا کنون وحدت و همبستگی خود را حفظ کرده است.


حجت الاسلام محمد باقر کریمی ادامه داد: به همت انقلاب و نیروهای انقلابی آذربایجان غربی یکی از امن ترین استان های کشور به شمار می رود که همواره انواع توطئه های دشمنان را خنثی کرده است.


وی با بیان اینکه به منظور حفظ عمق ارتباطات اقوام و مذاهب در آذربایجان غربی همواره اقدامات زیادی در این استان انجام شده است بیان کرد: تاسیس مرکز پژوهش و تحقیقات اقوام و ادیان یکی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در این استان بوده است که در صدد ایجاد همبستگی، وحدت و تعاملات بیش از پیش اقوام در این استان فعالیت های چشمگیری از جمله برگزاری اولین نشست علمی، تخصصی فرهنگ تعایش و گفت و گو اقوام انجام داده است.


این مقام مسئول در ادامه به برگزاری هفتمین دوره سمینار اقوام و ادیان در آئینه رسانه اشاره کرده و گفت: این سمینار نیز با هدف تعامل و وحدت اقوام در آذربایجان غربی دی یا اسفند ماه سال جاری در 4 محور مقالات مهندسی فرهنگی اقوام و ادیان، مدیریت ارتباط جمعی و همبستگی اجتماعی، رسانه ها و قدرت نرم و همچنین همدلی و همزبانی در قالب ادیان و اقوام به میزبانی ارومیه برگزار خواهد شد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هفتمین سمینار تعامل اقوام و ادیان در آئینه رسانه ها با حضور 10 استان کشور به مدت یکروز برگزار خواهد شد، همچنین به 3 منتخبین هر محور در این سمینارجوایز ویژه ای اهدا خواهد شد.

 

 

captcha