حرکت ما در مسیر بین‌المللی شدن نمایشگاه پژوهش است/ پیش‌بینی ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد
کد خبر: 3672351
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

حرکت ما در مسیر بین‌المللی شدن نمایشگاه پژوهش است/ پیش‌بینی ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد

گروه دانشگاه: دبیر اجرایی هجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود جمع قراردادهای این دوره به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد، گفت: حرکت ما به سمت بین‌المللی شدن نمایشگاه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، صبح امروز چهارشنبه، ۲۲ آذرماه، آیین گشایش هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سورنا ستاری، معاون علم و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از رؤسا و معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، برگزار شد.
در آغاز مراسم، مجید متقی‌طلب، دبیر اجرایی هجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار به تشریح برنامه‌های این دوره از نمایشگاه پرداخت و اظهار کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مبنی بر تاکید بر اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان، اهداف ما در برگزاری این نمایشگاه پیاده‌سازی این رهنمودهاست.
وی ادامه داد: ۱۹۳ مرکز در نمایشگاه فن‌بازار حضور دارند، در این میان تعداد ۸۶ دانشگاه، ۲۰ پژوهشگاه، ۳۳ پارک علم و فناوری در نمایشگاه حضور دارند.
متقی‌طلب گفت: متقاضیان حضور در نمایشگاه می‌بایست در سامانه «ایران تک هاب» که سامانه استاندارد بین‌المللی است، مراجعه می‌کردند که تعداد ۳۴۴۱ فناوری ثبت شد و تعداد ۳۰۰ داور جهت ارزیابی طرح‌های دریافتی همکاری کردند.
وی افزود: ۱۷۳۲ طرح بر مبنای جدول توزیع سطح آمادگی (trl) در کل کشور در سال ۹۶ داوری شدند و امروز از حدود ۶۵ طرح رونمایی می‌شود و تعداد ۶۵ سرفصل کارگاه‌های آموزشی خواهیم داشت.
متقی‌طلب گفت: ظرف این چند روز مذاکرات تکمیل می‌شود و روز اختتامیه میزان قراردادهای منعقد شده اعلام می‌شود. پیش بینی شده این دوره حدود ۲۰۰ میلیارد تومان جمع قراردادهای منعقد شده باشد.
وی با بیان اینکه حرکت ما به سمت بین‌المللی شدن نمایشگاه است، افزود: امسال اپلیکیشن راهنمای نمایشگاه راه‌اندازی شده، همچنین برمامه غرفه جامع نمایشگاه (quick launcher) راه‌اندازی شده و همه بازدیدکنندگان می‌توانند با این برنامه ابتدا نمایشگاه را ببینند و موضوعات مورد علاقه خود را بیابند.
دبیر اجرایی نمایشگاه با اشاره به برنامه‌های نمایشگاه گفت: رونمایی از فناوری‌های منتخب، ارزیابی غرفه‌ها در محل نمایشگاه، انعقاد تفاهم‌نامه، انعقاد قرارداد تجاری سازی، معرفی فناوری به سرمایه‌گذار، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارزیابی فناوری‌ها در محل نمایشگاه از جمله برنامه‌های این دوره است.
یادآور می‌شود هجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار با شعار «پژوهش تقاضامحور، تجاری سازی فناوری، زیربنای تولید و اشتغال» از ۲۲ الی ۲۶ آذرماه پذیرای علاقه‌مندان است.

captcha