نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر فاروج تشکیل شد
کد خبر: 3672357
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر فاروج تشکیل شد

گروه فرهنگی: نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان فاروج با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و معاونان فرهنگی و هنری این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، حسین فرخنده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت های هنرمندان منطقه در عرصه های مختلف هنری، گفت: شناخت هنرمندان در هر منطقه نیاز به پیگیری و هنرنمائی هنرمندان در بخش های مختلف دارد.

وی افزود: خوشبختانه دیدگاه مدیران و مسئولان شهرستان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری مثبت و قابل تقدیر است.

وی اظهار کرد: در سال جاری اعتبارات خوبی در راستای برنامه های فرهنگی و هنری اختصاص یافته که امیدواریم هنرمندان در زمینه فعالیت های مختلف هنری فرهنگ سازی مناسبی را داشته باشند.

فرخنده از طرح استعداد یابی که در فاروج به عنوان اولین شهرستان اجرا می شود تقدیر و اظهار امیدواری کرد: با دست یافتن به نتایج بهتر، بتوانیم طرح را در سطح ملی اجرا کنیم.

وی هنر و علم را دو ابزار مهم هنری در راه رسیدن به هدف اعلام کرد و بیان کرد: باید هنرمندان در راستای فعالیت های هنری ضمن جذب مخاطبان بیشتر ، روحیات آنها را نیز بشناسند.

وی رفتن به سمت کارهای نو، خلاق آور را به هنرمندان تاکید کرد و اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف و خواسته های هنرمندان منطقه، فضا باید آرام و شرایط نیز فراهم باشد تا اتفاقات خوبی صورت پذیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی مجتمع فرهنگی، هنری تیتکانلو را ظرفیت بسیار مناسبی برای انجام برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی ، هنری و حضور هنرمندان رشته های مختلف هنری بیان داشت.

فرخنده راه اندازی سینما در این منطقه را یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام مجموعه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هنرمندان منطقه با برگزاری شب های فرهنگی، استعداد های هنری خود را شکوفا کنند، گفت: انجام این کار در راستای معرفی هنرمندان و ایجاد فضای گفتگو برای اقشار مختلف هنری بسیار مناسب اعلام کرد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج نیز گفت: در سال جاری مسئولان انجمن های فرهنگی ، هنری شهرستان تغییر و افراد دیگری در راستای کیفیت انجام برنامه ها و جذب هنرمندان جایگزین شدند.

جواد نظری افزود: طرح استعداد یابی مدت زمانی است با حضور مسئولان جدید انجمن ها و با همکاری ادارات و آموزش و پرورش شهرستان آغاز و تا کنون  نتایج خوبی حاصل شده است.

وی از هنرمندان فاروج خواست تا در صورت امکان در راستای توسعه فعالیت های هنری خود از وام های اشتغال زائی با درصد سود بسیار کم استفاده و جهت تشکیل پرونده و ثبت نام به اداره ارشاد مراجعه کنند.

نظری همچنین به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در بخش های مختلف هنری پرداخت.

در این نشست اصحاب فرهنگ و هنر فاروج در زمینه های مختلف هنری و مسئولان انجمن های فرهنگی و هنری به بیان دیدگاه ها ، نقطه نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود در عرصه های مختلف فرهنگی ، هنری پرداختند.

captcha