قرآن و حدیث پایه‏‎های اصلی علوم را تشکیل می‎دهند
کد خبر: 3672361
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث :

قرآن و حدیث پایه‏‎های اصلی علوم را تشکیل می‎دهند

گروه فعالیت‎های قرآنی: رئیس پژوهشگاه قرآن وحدیث با اشاره به نقش مهم قرآن و حدیث در شکل دهی به علوم اسلامی بر لزوم تلاش هرچه بیشتر دراین حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎‏المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا برنجکار صبح امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث در موسسه دارالحدیث گفت: قرآن و حدیث پایه‌های اصلی علوم اسلامی است.
وی افزود: حدیث رکنی از دین و اسلام است و این حجم کارهای کنونی که توسط مؤسسه دارالحدیث در حال انجام است باید تقویت شود، برای استنباط معارف کتاب و سنت در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصاد، روان‌شناسی، کلام و علوم دیگر مشغول تولید آثاری هستیم که در کنار تولید این آثار روش جدید استنباطی در دارالحدیث در حال شکل‌گیری است.
رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث از اهتمام مؤسسه دارالحدیث نسبت به پاسخ‌گویی به شبهات دینی یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم نیازهای کشور را شناسایی و راهکارهای پرداختن به این نیازها را در مراکز‌ تخصصی در قالب پروژه‌های مشخص دنبال کنیم.
وی گفت: این جشنواره با هدف تجلیل از همه پژوهشگران به صورت عام و پژوهشگران برتر پژوهشکده‌ها به صورت خاص برگزار شده است.
وی افزود: امسال برای نخستین آثار یک سال اخیر پژوهشکده‌ها در قالب یک مراسم رونمایی می‌شود؛ همچنین امسال در شورای پژوهشی مراکز حوزه‌های علمیه برپایی نمایشگاه آثار برتر مراکز پژوهشی حوزه‌های علمیه به تصویب رسیده است تا این نمایشگاه در مصلی قدس قم برگزار شود.
رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به سالروز شهادت منادی وحدت حوزه و دانشگاه باید از رفتار و منش شهیدانی چون حجت‌الاسلام والمسلمین مفتح درس بگیریم.
وی تصریح کرد: پژوهشکده علوم و معارف حدیث پنج عنوان کتاب را در هفت جلد منتشر کرده است؛ مراحل آماده‌سازی 22 عنوان کتاب به پایان رسیده و اکنون آماده‌سازی پنج عنوان کتاب نیز در حال انجام و 16 عنوان پژوهش نیز در دستور کار این پژوهشکده است.
رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث بیان کرد: در پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) نیز هفت عنوان کتاب منتشر، 9 عنوان در حال انتشار است، 15 عنوان در حال اجرا و پنج عنوان نیز به مراحل پایانی رسیده است؛ پژوهشکده اخلاق و روانشاسی اسلامی 6 عنوان کتاب و دو مجله را منتشر کرده است.
وی گفت: پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) نیز نزدیک به 12 مورد کتاب را به چاپ رسانده است؛ در مجموع بیش از 30 عنوان کتاب طی یک سال اخیر در پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شده است.

captcha