ویژه‌برنامه‌های هفته «قرآن و عترت» در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد
کد خبر: 3672371
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

ویژه‌برنامه‌های هفته «قرآن و عترت» در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های مختلف هفته قرآن و عترت طی اسفندماه امسال را برای اولین بار تشریح کرد.

رضا دهبانی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویر احمد، اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته، برنامه‌های مختلف هفته قرآن و عترت طی دوم تا 9 اسفند‌ماه امسال برای اولین بار در این استان برگزار می‌شود.
وی در ادامه افزود: جامعه ما دینی است و ضرورت دارد مبانی قرآن، شخصیت ائمه و نگاه‌های دینی برای جامعه تبیین شود، ضمن اینکه وظیفه ارشاد اسلامی است که به این مهم بپردازد و آن را برای عموم تبیین کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌های این هفته این فرصت را به شهرستان‌ها می‌دهد تا ظرفیت‌های مختلف قرآنی و فرهنگی خویش را شکوفا کنند، اضافه کرد: همچنین هنرمندان در عرصه‌های مختلف قرآنی درگیر کار و فعالیت خواهند شد.
دهبانی‌پور جشنواره شعر و داستان در گچساران، پایان‌نامه‌های علوم قرآنی در بهمئی، جشنواره نمایشگاه هنرهای تجسمی و تئاتر صحنه‌ای در بویراحمد، آوا و نغمات آئینی(تواشیح و ابتهال) در دنا، خوشنویسی در باشت، عکس قرآنی در لنده، تئاتر خیابانی در دهدشت و نقاشی و نقاشی خط در چرام را از برنامه‌های اجرایی جشنواره قرآن و عترت در استان ذکر کرد.
وی نمایشگاه علوم قرآنی، کارگاه علمی و آموزشی، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، اهدای 2 هزار جلد قرآن به دستگاه‌های فرهنگی، فعالین قرآنی و مؤسسات و اختتامیه را از دیگر برنامه‌های پیش رو جشنواره اعلام کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اختصاص اعتبار مطلوب برای هفته قرآن و عترت، تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های این هفته قطعا تاثیر خوبی در فضای قرآنی استان دارد.
دهبانی‌پور در توصیه به ایکنا، گفت: از این خبرگزاری انتظار داریم در برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های هفته قرآن و عترت ما را یاری دهند، چراکه تبلیغ کار، مخاطب را بیشتر می‌کند و باعث دلگرمی است.

captcha