شهیدی که با دعوت حضرت زینب(س) به سوریه رفت/ویژگی‌های بارز شهید منصور عباسی
کد خبر: 3672380
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

شهیدی که با دعوت حضرت زینب(س) به سوریه رفت/ویژگی‌های بارز شهید منصور عباسی

گروه فرهنگی: مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن و روایات شهید تا به عرفان نرسد و آن معرفت حقیقی را کسب نکند به وصال نمی‌رسد، اظهار کرد: شهید عباسی نیز بر اساس معرفتی که کسب کرده بود در آخرین سفر خود با دعوت حضرت زینب سلام الله علیها در رویا، در حالی که همسرش در راهپیمایی اربعین به سر می برد به سوریه رفت و به آرزوی خود یعنی شهادت نائل شد.

عبدالله علیمحمدی، مدرس دانشگاه و از دوستان نزدیک شهید منصور عباسی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به آشنایی 37 ساله با شهید عباسی، گفت: ایشان از نیروهای فعال و با روحیه بسیج و دفاع مقدس در سال 61 بودند.
وی با اشاره به اینکه شهید عباسی پاسدار بوده و با تمام وجود در دفاع مقدس خدمت می‌کرد، افزود: وظیفه ایشان در جنگ تحمیلی فراهم کردن امکانات، نیروی انسانی و ترابری بود که در بسیاری از عملیات‌ها نیز حضور داشتند.
علیمحمدی از ویژگی‌های ایشان را چهره خندان و لبخند همیشگی دانست و اظهار کرد: ایشان در دفاع مقدس بسیار فعال و کوشا از حریم قرآن و اسلام و ولایت دفاع می‌کردند.
مدرس دانشگاه پرانرژی بودن و تکاپوی زیاد شهید عباسی را از خصوصیات دیگر ایشان برشمرد و ابراز کرد: شهید عباسی بسیار امیدوار بودند و به دیگران نیز امید می‌دادند.
وی برخورد اجتماعی خوب شهید عباسی را دیگر ویژگی بارز وی خواند و تصریح کرد: برخوردهای اجتماعی ایشان به‌گونه‌ای بود که هر کس او را از قبل نمی شناخت در برخورد اولیه باور نمی‌کرد شهید عباسی تحصیلات عالیه ندارد.
علیمحمدی محبت و دست‌گیری از پدر و مادر را یکی از دلایل توفیق ایشان در شهید شدن خواند و عنوان کرد: ایشان با پدر و مادرش بسیار صمیمی بود و با تامین مکان زندگی آنها در کنار منزل خود، شخصا امور زندگی آنها را به عهده گرفته بود.
استاد اخلاق، ویژگی دیگر شهید عباسی را مخفی کردن اعمال نیک خود بیان کرد به طوری که افراد بسیار نزدیک به این شهید هم از بسیاری از کارهای نیکی که آن شهید سعید انجام می‌داد بی اطلاع بودند.

وی افزود: دست‌گیری از افراد مستمند و فقیر و کمک به برگزاری مراسمات در مساجد و تکایا از اعمال نیک ایشان بود که هرگز آشکار نمی‌کردند.
مدرس دانشگاه، ولایت مداری را از دیگر خصوصیات شاخص شهید عباسی برشمرد و ادامه داد: ایشان در مصاحبه‌ای که در سوریه داشت همواره بر اطاعت از ولایت و فرمانبری از مقام ولایت و رهبری تأکید می‌کرد.
علیمحمدی چالاکی و زرنگی را از دیگر ویژگی‌های بارز این شهید مدافع حرم استان برشمرد و عنوان کرد: شهید عباسی در جبهه مقاومت مسئولیت ادوات زرهی و ترابری را به عهده داشت.
مدرس دانشگاه با بیان اینکه شهید عباسی تمکن مالی خوبی داشت، افزود: شهید عباسی با معرفتی که کسب کرده بود، به همه تعلقات دنیا پشت پا زد و به فوز شهادت نائل شد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن و روایات شهید تا به عرفان نرسد و آن معرفت حقیقی را کسب نکند به وصال نمی‌رسد، اظهار کرد: شهید عباسی نیز بر اساس معرفتی که کسب کرده بود در آخرین سفر خود با دعوت حضرت زینب سلام الله علیها در رویا، در حالی که همسرش در راهپیمایی اربعین به سر می برد به سوریه رفت و به آرزوی خود یعنی شهادت نائل شد.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه مردم چنین شهدایی را به خوبی نشناختند، عنوان کرد: شهید عباسی الگویی مناسب برای همه آحاد جامعه است که باید منش ایشان را بشناسند زیرا خدا این شهید و شهدای دیگر را برگزیده است.
علیمحمدی شهادت شهید عباسی را درس عبرت زندگی خود خواند تا هدف آفرینش خود را بار دیگر مرور کند و اظهار کرد: شهید عباسی به همه تعلقات دنیا پشت پا زد.

captcha