برخورد شعاری با انقلاب عامل فراموشی اهداف انقلاب است/ کمیته قرآن فعال‌ترین کمیته‌ها
کد خبر: 3672381
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

برخورد شعاری با انقلاب عامل فراموشی اهداف انقلاب است/ کمیته قرآن فعال‌ترین کمیته‌ها

گروه فعالیت‌های رئیس ستاد دهه فجر مازندران گفت: ریشه به فراموشی رفتن برخی از ارزش‌های انقلاب فاصله گرفتن از اهداف انقلاب و برخورد شعاری با شعارهای انقلابی و مفاهیم ارزشی همچون؛ ساده‌زیستی، فقرزدایی و ترویج روحیه ایثار و فداکاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، حجت‌الاسلام  یوسف یوسف‌پور رئیس ستاد دهه فجر مازندران امروز 22 آذرماه در دومین نشست کمیته دهه فجر که در اداره تبلیغات ساری برگزار شد، گفت: کمیته قرآنی در بین 22 کمیته دهه فجر فعال‌ترین کمیته است و با توجه به اینکه هنوز کمیته‌های دیگر جلسات خود را اغاز نکردند این  کمیته دومین جلسه خود را برگزار کرده است.

وی  با بیان اینکه بهره‌گیری از قرآن و برنامه‌ریزی برای توسه و گسترش ارزش‌های قرآنی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: با همه این فعالیت‌ها قرآنی این کتاب اسمانی که مایه هدایت عزت و سعادت بشر است هنوز  مهجوراست.
یوسف‌پور دبیر شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی مازندران تصریح کرد: انقلاب اسلامی علی‌رغم دارا بودن تاریخی سرشار از ایثار و فداکاری و نیز با وجود داشتن رهبری دغدغه‌مند در زمینه فعالیت‌های قرآنی هنوز اقدام شایسته و درخوری در مهجوریت‌زدایی قرآن انجام نشده است.
وی افزود: امسال وارد جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می شویم و نیاز است که برنامه‌های قرآنی بیشتر از سالهای دیگر خودنمایی کند و این نیازمند پشتیبانی مالی و معنوی است که متاسفانه کمیته در تقویت پشتیبانی مالی لنگ است و لذا انچه مهم است همدلی و همکاری دستگاه‌ها است تا بتوانیم نورانیت قرآن را در جامعه بگسترانیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات مازندران ریشه به فراموشی رفتن برخی از ارزش‌های انقلاب را  فاصله گرفتن از اهداف انقلاب و برخورد شعاری با مفاهیم ارزشی همچون؛ ساده‌زیستی، فقرزدایی و ترویج روحیه ایثار و فداکاری عنوان کرد.

وجود 40 میلیون شهروند زیر خط فقر در کشور
وی با بیان اینکه برخی آمارها از وجود 40 میلیون شهروند ایرانی زیر خط فقر حکایت دارد، افزود: جلب رضایت  فقرا و محرومین که صاحبان اصلی انقلاب هستند و نیز تحقق خواسته‌های مومنان و متدینین باید الویت اصلی نظام جمهوری اسلامی باشد.

یوسف‌پور با انتقاد از ترویج برخی خرده فرهنگ‌ها در جامعه که همخوان با زندگی سبک غربی است، گفت: در سبک زندگی اسلامی تزیینات خانه‌ها کتب دینی و تمثال ارزشی بود اما امروز شاهد برخی تمثال از  تزیینات در دکوراسیون خانه ها هستیم که با فرهنگ اسلامی گاها ضدیت دارد.
رئیس شورای شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی، افزود: نظام جمهوری اسلامی باید تلاش کند آنچه مفهوم سبک زندگی اسلامی و قرآنی اقتضا می‌کند در  جامعه به اجرا درآوریم تا مسیر حرکت ملت در ریل قرآن و اهل بیت باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های متعدد و زمانبر کمیته قرآن تاکید کرد: دستگاه‌ها اجرای برنامه‌های قرآنی را  پیش از دهه فجر آغاز کنند تا در پایان دهه فجر بتوانند گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کنند.

برخورد شعاری با شعارهای انقلاب عامل فراموشی اهداف انقلاب/ کمیته قرآن فعال‌ترین کمیته‌هابرخورد شعاری با شعارهای انقلاب عامل فراموشی اهداف انقلاب/ کمیته قرآن فعال‌ترین کمیته‌هابرخورد شعاری با شعارهای انقلاب عامل فراموشی اهداف انقلاب/ کمیته قرآن فعال‌ترین کمیته‌ها

captcha