تبدیل فناور‌ی‌ها به محصولات تجاری در مسیر توسعه اشتغال
کد خبر: 3672382
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
منصور غلامی عنوان کرد:

تبدیل فناور‌ی‌ها به محصولات تجاری در مسیر توسعه اشتغال

گروه دانشگاه: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هیجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار با بیان اینکه دستاوردهای در معرض نمایش قرار داده شده، در راستای تبدیل فناوری‌ها و ایده‌ها به محصولات تجاری اظهار کرد: این محصولات توسعه اشتغال را به همراه خواهد داشت.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هیجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار طی سخنانی اظهار کرد: سرمایه‌های فکری و جوانان ما، سرمایه‌های اصلی کشورند و باید به اعتماد به این مجموعه دارای ذهن خلاق و پویا همه تلاشمان را برای فراهم کردن شرایط تبلور ایده‌ها و طرح‌های آن را داشته باشیم.

وی افزود: دانشگاه‌ها دارای بالاترین ظرفیت دانشجویی کشور به‌ویژه دوره تحصیلات تکمیلی هستند، در محیط‌های دانشگاهی، فرصت‌ها شکوفا شده و نیز ایده‌های مطرح می‌شود و با توجه به عرصه پژوهش می‌توان این ایده‌ها را کاربردی کرد.

غلامی با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری در جمع کردن ایده‌ها و هدایت آنها به سمت بازار فعالیت‌های چشمگیری داشتند، گفت: سیر سابقه حرکت‌ها و توفیقات بسیار امیدوارکننده است و این آمار‌ها ما را امیدوار می‌کند تا تلاشهای‌مان را بیشتر کنیم.

وی افزود: دستاوردهایی که در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار داده شده، در راستای تبدیل فناوری‌ها و ایده‌ها به محصولات تجاری خواهد بود و این محصولات توسعه اشتغال را به همراه خواهد داشت.

وزیر علوم ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده در عرصه پژوهش و فناوری طی سال‌های گذشته عنوان کرد: در بحث فن بازارها سال گذشته مبلغ 77 میلیارد تومان قرار داد منعقد شد که به این میزان می‌توان فروش دانش فنی در پارک‌ها در طول یکسال گذشته را اضافه کرد که جمعا حدود 200 میلیارد تومان می‌شود.

وی ادامه داد: در سال 95، تعداد دو هزار 400 محصول در پارک‌ها و مراکز فناورانه تولید شده که بیشتر آنها به بازار عرضه شدند، تعداد 470 اختراع نیز در مراکز فناوری در سال 95 به ثبت رسیده است.

یاد آور می‌شود، پس از آئین افتتاحیه و سخنرانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تعدادی طرح برتر پژوهشی در نمایشگاه و مستقر در غرفه‌های آن رونمایی شد.

captcha