آموزش رکن زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی است
کد خبر: 3672396
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

آموزش رکن زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: آموزش قرآن به عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه محسوب می‌شود و باهدف تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، حجت‌الاسلام آیت عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه امروز در جلسه ستاد هماهنگی اجرای آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، گفت: در بحث مباحث فرهنگی باید با وحدت و همدلی کار انجام شود که در این صورت قطعا موفقیت‌ها بیشتر خواهد بود.
وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ، افزود: آموزش قرآن به عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآن در جامعه محسوب می‌شود که با هدف تعمیم و تعمیق شناخت و ایمان به قرآن در آحاد جامعه و ارتباط و انس مستمر با آن و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف دنبال می‌شود.
حجت‌الاسلام عباسیان با اشاره به تربیت یک میلیون حافظ در طول چهار سال توسط سازمان اوقاف اظهار کرد: 58 هزار نفر از سال 91 تا 96 در طرح حافظان در استان شرکت داشتند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال برای اولین‌بار آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم به صورت مشترک با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره‌کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
وی به اهداف آزمون نیز اشاره و عنوان کرد: از جمله مهم‌ترین این اهداف استانداردسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی است.

captcha