نقش تعاملات اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3672408
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

نقش تعاملات اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی: رئیس مرکز علمی - کاربردی جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به نقش تعاملات اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود: نمایندگان شورای شهر تاثیر گذاری بیشتری نسبت به نمایندگان مجلس دارند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مجید دریکوند، رئیس مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی لرستان چهارشنبه، 22 آذر، در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهرستان خرم‌آباد، گفت: اعضای شورای شهر با مسائل روزمره مردم و شهر ارتباط بیشتر و نزدیک‌تری دارند و از طرفی در دسترس هستند.
وی افزود: خوشبختانه اعضا این دوره شورای شهر ارتباط خوبی با مردم دارند و این به‌عنوان یک ظرفیت محسوب می‌شود که باید از آن استفاده شود.
دریکوند با اشاره به این‌که اعضا شورای شهر نقش مهمی در ایجاد آرامش شهر و مردم دارد، بیان کرد: با توجه به این مطلب که روزانه در شهرها شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی هستیم نیاز است این موارد مورد توجه قرار بگیرد.
رئیس مرکز علمی - کاربردی جهاددانشگاهی لرستان اضافه کرد: تعاملات اجتماعی منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
در ادامه این دیدار، اردشیر دریکوندی، رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، گفت: فضای شهر خرم‌آباد به‌گونه‌ای است که حتی نمی‌توان پارکی احداث کرد این در حالی‌است که در ساخت محله‌ها باید همه کاربری‌ها در آن تعریف شود.
وی افزود: یکی دیگر از چالش‌های پیش‌روی شهر وضع نامناسب ورودی‌های شهر است این در حالی‌است که ورودی‌های شهر به‌عنوان ویترین شهر محسوب می‌شوند.
دریکوندی بیان کرد: شهرداری متاسفانه در گذشته به فکر ایجاد درآمدهای پایدار نبوده، از طرف دیگر مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض بسیار پایین است و همه این موارد موجب شده که درآمد شهرداری پایین باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به این مطلب که برنامه‌های متعددی برای توسعه و پیشرفت شهر داریم، افزود: بسیاری از برنامه‌ها به‌دلیل نبود درآمد همچنان بلاتکلیف مانده‌اند در حال حاضر هم منتظر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم.
وی تاکیدکرد: مراکز علمی به‌عنوان ظرفیتی مهم می‌توانند نقش اساسی در درآمدزایی شهرداری داشته باشند.

captcha