صنعت دفاعی و نظامی کشور مولود انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3672436
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
معاون علمی- پژوهشی سپاه قزوین:

صنعت دفاعی و نظامی کشور مولود انقلاب اسلامی است

گروه معارف: معاون دانش و پژوهش سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین با بیان اینکه صنعت نظامی و دفاعی مولود انقلاب اسلامی است، گفت: این پیشرفت و رشد در حالی ایجاد شده که دشمن تمامی ملزومات آن را تحریم کرد تا به خیال خود سدی در برابر اراده و توان نخبگان و پژوهشگران کشور قرار دهد اما در نهایت تمامی این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، سرهنگ سید رحمان حسینی معاون علمی و پژوهشی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سپاه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: ورود به مرزهای دانش و علم و شکافتن هسته‌های آن امری لازم در دنیای امروز است چرا که هر 70 روز یک علم به علوم جهان اضافه می‌شود.
وی افزود: امروز در صنعت دفاعی و نظامی شاهد دست آوردهای بزرگی هستیم که در دنیا کم‌نظیر است و پیش از انقلاب اسلامی نیز پیشینه‌ای در این عرصه برای کشور وجود نداشت.
حسینی با بیان اینکه صنعت نظامی و دفاعی مولود انقلاب اسلامی است، گفت: این پیشرفت و رشد در حالی ایجاد شده که دشمن تمامی ملزومات آن را مورد تحریم خود قرار داد تا به خیال خود سدی در برابر اراده و توان نخبگان و پژوهشگران کشور قرار دهد که در نهایت تمامی این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند.
این مسئول ادامه داد: دستاوردها و تجربیات ارزشمند در سپاه پاسداران جمع‌آوری شده تا فرصتی برای آزمون‌وخطا ایجاد نشود و فرماندهان بتوانند در مسیر برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری از آن بهره‌مند شوند.
وی اعلام کرد: به همت معاونت علمی و پژوهشی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین 30 پژوهش با محوریت مأموریت‌های سپاه و باهدف کاربردی بودن و رفع نیازهای احصاء شده انجام شد.
معاون علمی و پژوهشی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین خبر داد: همچنین هر 6 ماه کتابی از تجربیات کارکنان و نیروهای فعال سپاه پاسداران جمع‌آوری می‌شود تا به‌عنوان شود گنجینه‌ای ارزشمند در مسیر راه آینده قرار گرفته و با کمترین هزینه و ریسک مأموریت‌ها با اطلاعات جامع صورت بگیرد.
حسینی در پایان با اشاره به در پیش بودن هفته پژوهش خاطرنشان کرد: در هفته و پژوهش که در 25 آذرماه خواهد بود برنامه‌هایی توسط این معاونت سپاه اجرا می‌شود که از جمله آن می‌توان به برگزاری نمایشگاهی از آثار و پژوهش‌های صورت گرفته در محل سپاه صاحب‌الامر(عج) اشاره کرد.

captcha