حضور سه منتخب قرآنی کردستان در مرحله کشوری جشنواره «مدهامتان»
کد خبر: 3672437
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

حضور سه منتخب قرآنی کردستان در مرحله کشوری جشنواره «مدهامتان»

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان از اعزام سه نفر از برگزیدگان مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان به مرحله کشوری خبر داد و گفت: این جشنواره از امروز در مشهد مقدس آغاز شده است

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: جشنواره قرآنی «مُدهامتان» ویژه اعضای بانو و آقا کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد هر ساله با استقبال برترین‌های قرآنی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مرحله کشوری دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مُدهامتان از امروز ٢٢ آذر به میزبانی مشهد مقدس آغاز شده است، افزود: سه نفر از برگزیدگان مرحله استانی این دوره از مسابقات روز سه شنبه ۲۱ آذر سنندج را به مقصد مشهد مقدس ترک کردند.
گلباغی بیان کرد: میلاد امانی از کانون فرقان مسجد خیبر سنندج در رشته قرائت آقایان، محمد فتحی‌زاده از کانون فرقان مسجد ننله سنندج در رشته اذان و کیمیا سلیمی‌زند از کانون بعثت مسجد تکیه و چمن سنندج در بخش قرائت بانوان از کردستان در مرحله کشوری این دوره از مسابقات رقابت می‌کنند.
وی به اهداف برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان اشاره و بیان کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان از سری جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور هر ساله با هدف شناسایی استعدادهای برتر قرآنی و فراهم نمودن زمینه رقابت و معرفی برترین ها به جامعه قرآنی برگزار می شود.
مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.
وی یادآور شد: دوازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در رشته‌های قرائت(تحقیق)، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان و ترتیل در دو بخش بانوان و آقایان از امروز ٢٢ آذرماه به مدت دو روز در مشهد آغاز شده است.

captcha