هماهنگی میان دستگاه‌های متولی همدان برای پرداخت تسهیلات اشتغال وجود ندارد
کد خبر: 3672449
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

هماهنگی میان دستگاه‌های متولی همدان برای پرداخت تسهیلات اشتغال وجود ندارد

گروه اقتصاد: نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: متاسفانه در حال حاضر در استان همدان هماهنگی مطلوبی بین دستگاه‌های متولی در حوزه پرداخت تسهیلات بانکی شش‌گانه اشتغال وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قران (ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در خصوص بودجه 97 اظهار داشت :حذف جدول 17 از لایحه بودجه 97 اقدام مناسبی نیست البته حذف خود جدول 17 اشکالی ندارد اما بودجه این جدول نباید حذف شود و باید در بین دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی توزیع شود و نهادها و‌مؤسسات فرهنگی که از محل این بودجه دولت تغذیه می‌شوند کما‌کان باید به فعالیت خود ولی با نظارت بهتر ادامه دهند.

وی با بیان اینکه بعد از حذف جدول 17، بودجه این‌ جدول را باید نگه داریم و دستگاهای فرهنگی همچنان از این بودجه تغذیه شوند، گفت: با حذف بودجه فرهنگی در بودجه سال 97 خلاء جدی فرهنگی در سال آینده خواهیم داشت.

وی در خصوص سخنان استاندار همدان مبنی بر اینکه اگر روند کند فعلی پرداخت تسهیلات اشتغالزا در استان همچنان ادامه داشته باشد تا پایان سال سهمیه اعلام شده اشتغال استان محقق نمی‌شود، گفت: متاسفانه در حال حاضر در استان همدان هماهنگی مطلوبی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه پرداخت تسهیلات بانکی شش گانه اشتغال وجود ندارد‌.

آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه هم‌اکنون متقاضیانی که تقاضای دریافت تسهیلات اشتغالزا در هر کدام از موارد شش گانه اشتغال‌زا دارند با سرگردانی و معطلی زیادی مواجه هستند تصریح کرد: آن روان‌سازی که در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا در استان باید باشد وجود ندارد و ضروری‌است اقدامات مطلوب انجام شود.

نما‌ینده مردم‌ ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیر خود با معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، گفت: دکتر رضوی معدل اخذ تسهیلات اشتغالزایی در استان همدان را بسیار ضعیف دانسته و به شدت از این ‌موضوع ابراز نگرانی کرده است

آزادی‌خواه این عدم ‌هماهنگی بین دستگاه‌های استان در حوزه اشتغال را سبب پایمال شدن حق مردم استان دانست و ‌خواستار توجه و اهتمام بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرای در این راستا شد.

وی با تاکید به تذکرات منطقی استاندار همدان در راستای اهتمام و‌جدیت بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان در راستای اخذ بیشتر تسهیلات اشتغال‌زا عنوان‌کرد: کارگروه اشتغال باید بسیار جدی‌تر وارد میدان شده و در جلسات متعدد بحث تسهیلات اشتغال‌زایی را دنبال کند تا به سرانجام مطلوبی در این زمینه برسیم .

منابع بودجه‌ عمومی کشور باید از محل اخذ مالیات به‌ویژه از دانه درشت‌ها تامین شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه گران شدن حامل‌های انرژی یک مسئله مهمی است که در بودجه تاثیرگذار است گفت: اما من خیلی موافق این امر نیستم و معتقدم منابع بودجه‌ عمومی کشور باید از محل اخذ مالیات به‌ویژه از دانه درشت‌ها که متاسفانه شرط لازم‌کارشان فرار مالیاتی است تامین شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس دهم با اشاره به اینکه دولت باید به دنبال منابع و‌ منافذ پایدارتری برای افزایش بودجه عمومی کشور باشد عنوان کرد: علاوه بر اخذ مالیات دولت باید برای افزایش بودجه عمومی کشور به دنبال صادرات غیر‌نفتی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و غیره باشد.

افزایش حامل‌های انرژی با توجه به عدم افزایش یارانه‌ها منطقی نیست

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه صادرات غیر نفتی و محصولات کشاورزی به کشورهایی چون عراق و سوریه می‌تواند جایگزین مناسبی برای گران شدن حامل‌های انرژی باشد تصریح کرد: با توجه به اینکه چند سال است در حوزه یارانه‌ها یک ریال اضافه به یارانه بگیر‌ها پرداخت نشده با چه منطقی می‌گوییم باید حامل‌های انرژی گران شود.

نماینده مردم ‌ملایر در مجلس دهم با اشاره به اینکه رئیس جمهور در تبیغاتانتخاباتی خود اشاره‌ای به موضوع حذف یارانه‌ها نداشت گفت: نظرمجلس این است که به جای حذف یارانه‌ها افرادی که ‌مستحق هستند و ‌نیاز واقعی دارند باید یارانه بیشتری دریافت کنند که در این راستا سال گذشته در برنامه ششم مصوب شد که درآمد افراد تحت پوشش کمیته ‌امداد و بهزیستی به 3 برابر افزایش یابد.

منبع: تسنیم

captcha