طراحی المان‌های شهری، تشکیل اتاق فکر و همراهی جامعه‌شناسان را می‌طلبد
کد خبر: 3672469
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱

طراحی المان‌های شهری، تشکیل اتاق فکر و همراهی جامعه‌شناسان را می‌طلبد

گروه فرهنگی: عضو هیئت علمی گروه هنر مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد با تأکید بر تشکیل اتاق فکری در خصوص طراحی المان‌های شهری، عنوان کرد: از طریق فضای مجازی می‌توان به سریع‌ترین اتاق فکر دست یافت. البته در این اتاق فکر نیازمند حضور جامعه‌شناسان هستیم.

امیراقبال حیدرپور، عضو هیئت علمی گروه هنر مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در خصوص وضعیت المان‌های شهری، عنوان کرد: هنر با روح تعامل خاص دارد و هنرمند نیز باید آئینه جامعه باشد تا بتواند روحیه متعالی را با هنر خود به جامعه منتقل کند.

وی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه متأسفانه در جامعه امروزی شاهد کپی‌برداری در طرح‌های هنری هستیم، بیان کرد: این موضوع تا حدودی در المان شهری اتفاق افتاده که جلویش را گرفتند.
طراحی المان‌های شهری؛ تشکیل اتاق فکر و همراهی جامعه‌شناسان را می‌طلبد
حیدرپور با تأکید بر تشکیل اتاق فکری در خصوص طراحی المان‌های شهری، عنوان کرد: از طریق فضای مجازی می‌توان به سریع‌ترین اتاق فکر دست یافت. البته در این اتاق فکر نیازمند حضور جامعه‌شناسان هستیم چراکه هنرمند با وجود اتاق فکر و جامعه‌شناسان می‌تواند بهتر به ارائه اثر بپردازد.
عضو هیئت علمی گروه هنر مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد ادامه داد: یک جامعه‌شناس با توجه به شناختی که از مردم و جامعه دارد به راحتی می‌تواند روحیات افراد را شناسایی کند و موجب افزایش انگیزه در جامعه شود. امیدواریم با تشکیل اتاق فکری از اساتید مختلف هنری و جامعه‌شناسی شاهد المان‌هایی خوب که تأثیر مثبتی بر افراد می‌گذارد، باشیم.

راه‌اندازی اتاق فکر هنری در مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد
وی از راه‌اندازی اتاق فکر هنری در مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد خبر داد و اظهار کرد: ما به زودی در مؤسسه، این اتاق فکر را راه‌اندازی می‌کنیم و با شهرداری و مرکز آفرینش‌های هنری برای ایده دادن و ایده گرفتن تعامل برقرار می‌کنیم.
حیدرپور در ادامه گفته‌های خود در خصوص پژوهش‌های هنری انجام شده در مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد، تصریح کرد: واحد پژوهش مؤسسه تا کنون 5 جلد کتاب در رشته‌های غیرهنری چاپ کرده و به زودی کتاب‌های دیگری در رشته‌های هنری به مجموعه چاپ و انتشارات این مؤسسه اضافه خواهد شد.
انجام پژوهش‌های خارجی نیازمند همکاری مرکز رشد است
عضو هیئت علمی گروه هنر مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد با بیان اینکه متأسفانه پژوهش‌های ما منحصر به داخل هستند، عنوان کرد: برای ارتباط و انجام پژوهش با کشورهای خارجی در زمینه‌های هنری و... نیازمند همکاری با مرکز رشد هستیم. رشته‌هایی که در پژوهش‌های خارجی شرکت می‌کنند بیشتر در حوزه مدیریت است.

وی ادامه داد: چشم انداز کارهای پژوهشی انجام شده چندان جالب نیست چراکه بیشتر آثار کپی برداری هستند و برگزاری همایشهایی در این زمینه هم تنها رفع تکلیف از سوی عدهای است امیدواریم به زودی انگیزه دانشجویان و اساتید زیاد شود که بتوانیم شاهد پژوهش صفر نباشیم، پژوهشی که تحقق پیدا کند و در جامعه نمودش دیدده شود.

captcha