روحانی و طلبه باید اهل قلم باشد
کد خبر: 3672524
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
یادداشت وارده/

روحانی و طلبه باید اهل قلم باشد

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین ادریسی در یادداشتی نوشت: طلاب و روحانیون که در حوزه‌های مبارکه علمیه هستند اگر اهل قلم نباشند هرگز به این مرحله که انتقال علم و معارف به آیندگان است نمی‌رسند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ادریسی، استاد حوزه علمیه به مناسبت 25 آذر که روز پژوهش نامگذاری شده است؛ یادداشتی به نگارش در آورده است که در ادامه می‌خوانید.

«نویسندگی از سخنرانی اگر چه سختر است اما ماندگاری آن هم بیشتر است. اولويت‏ سنجى‏ و احتکار نکردن دانستی‌ها و تأمین نیازهای فکری جامعه و تربیت نویسندگان جهادگر در انتقال امانت معارف بسیار مهم است.

هدف یک نویسنده باید رساندن مردم زمانه خود و جامعه به شناخت اهمیت‌ها و نیازها و حل مشکلات آنها باشد البته به روشی که آنها را به فلاح و رویش هرچه بیشتر نزدیک‌تر کند.

روحانی و طلبه باید اهل قلم باشد بعد از به دوش کشیدن علم و حفظ وعمل به آن نوبت به انتقال آن می‌رسد و طلاب و روحانیون که در حوزه‌های مبارکه علمیه هستند اگر اهل قلم نباشند هرگز به این مرحله که انتقال علم و معارف به آیندگان است نمی‌رسند.

تجربه‌آموزی، سبک شناسی و فهم پیام‌ها در هنگام مطالعه آثار نقلی، عقلی و ادبی و بلافاصله نوشتن آنها موجب تقویت قلم نویسنده می‌شود .

با وجود امکانات امروز پژوهشی در حوزه‌های علمیه و حمایت‌های فراوان معنوی بهانه‌ها از ما گرفته شده است.

منتظر کارهای سفارشی قلمی و تبلیغی نباشیم و هزاران بهانه نیاوریم که استعداد و زمینه رشد در نویسندگی یا هرحرفه دیگر مربوط به صنف روحانیت وجود ندارد و بگوییم بگذاریم تا فرصتی پیش بیاید در حالی که ما می‌توانیم خودمان خالق فرصت‌ها باشیم».

عنوان کتاب های چاپ شده و در دست چاپ از محقق و نویسنده حوزوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ادریسی بدین شرح است: جملات بی رنگ، صحیفه صادقیه، از جنین تا جنان با اهل بیت (علیهم‌السلام)، تفسیرموجز سوره حمد و توحید، درس‌های امام حسین از عرفه تا عاشورا، گفتار ادریس، ولایت فقیه به زبان ساده و استدلالی، تفسیر موجز،  چهل حدیث سعادت ساز، ، پاسخ به شبهات نظام اسلامی.

از مهمترین ویژگى‌های این آثار قلم روان، و مختصرگویی مى‌باشد که برخی از آنها چندین بار تجدید چاپ شده است.

علیرضا برومند

captcha