قدم‌های عملی برای تولید علم نو با استفاده از فرمایشات اهل بیت(ع) برداشته شود
کد خبر: 3672529
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
علامه:

قدم‌های عملی برای تولید علم نو با استفاده از فرمایشات اهل بیت(ع) برداشته شود

گروه اجتماعی: قائم مقام معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهدشت با بیان اینكه طب جدید قطعاً مشكل زیادی دارد و از سوی دیگر در طب سنتی و ایرانی ما نیز قطعاً خرافات و غلط هم زیاد است كه باید پایش شوند تأكید كرد كه باید قدم‌های عملی برای تولید علم نو با كمك گرفتن از فرمایشات معصومین قدم برداریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حسام‌الدین علامه، قائم مقام معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهدشت، درمان و آموزش پزشكی شب گذشته، 21 آذرماه در مراسم افتتاحیه كنگره بین‌المللی «سیره نبوی در طب» گفت: اگر از ظرفیت‌های كامل و نگاه كل‌نگر دین اسلام استفاده نكنیم و تنها به علم غربی كه در جای خود پیشرفت‌های خوبی هم داشته است و در برخی جاها به خاطر اینكه مبانی آن اومانیستی باید اصلاح شود، استفاده كنیم، مسیر را اشتباه رفته‌ایم و این مسیر كامل نیست.
وی با یادآوری اینكه در غرب نگاه‌های كل‌نگر و معنویت‌گرا وجود دارد اما در حوزه علوم انسانی این‌ها كم وارد كشور ما می‌شود و درباره آن‌ها سخن به میان می‌آمد، گفت: رفع این مشكل نیاز به عزم دارد و نیاز به مطالعات میان رشته‌ای دارد البته لازم به ذكر است كه مطالعات بین‌ رشته‌ای كار سخنرانی و وعظ نیست و كار علمی می‌طلبد و ممكن است 50 سال طول بكشد.
قائم مقام معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهدشت، درمان و آموزش پزشكی اظهار كرد: اگر صرفاً بحث سلامت را قدسی كرده و احادیث ضعیف و مسائل غیرمتقن منسوب به اهل بیت(ع) كنیم به دین ضربه می‌خورد و مشكلی كه ایجاد می‌كند ضربه به ریشه‌های اعتقادی مردم است.
علامه با بیان اینكه طب جدید قطعاً مشكل زیادی دارد و از سوی دیگر در طب سنتی و ایرانی ما نیز قطعاً خرافات و غلط هم زیاد است كه باید پایش شوند، گفت: باید قدم‌های عملی برای تولید علم نو با كمك گرفتن از فرمایشات معصومین قدم برداریم.
وی یادآور شد: اثبات حقانیت اسلام در حوزه علوم تجربی راحت‌تر از حوزه علوم انسانی است زیرا با استفاده از روش‌های تجربی راحت‌تر می‌توانیم حقانیت دین خود را به دنیان نشان دهیم.
قائم مقام معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهدشت، درمان و آموزش پزشكی در پایان با اشاره به برگزاری كنگره سیره نبوی در طب تأكید كرد: باید انگیزه در این كنگره‌ها تقویت شود تا بتوانیم مسیر را به درستی پیش ببریم.

captcha