هدف از برگزاری آزمون حفظ ایجاد انگیزه برای فراگیری معارف قرآن است
کد خبر: 3672537
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کرمیان مطرح کرد:

هدف از برگزاری آزمون حفظ ایجاد انگیزه برای فراگیری معارف قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت استان کرمانشاه با اشاره به اهداف برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن، گفت: ایجاد انگیزه برای فراگیری معارف قرآن در جامعه از مهم‌ترین این اهداف است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، محسن کرمیان، معاون قرآن و عترت استان کرمانشاه در جلسه ستاد هماهنگی اجرای آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن گفت: لازمه نهادینه کردن مفاهیم انسان محور قرآن در عرصه عمومی جامعه، بسترسازی است.
وی با اشاره به برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن، افزود: برگزاری منظم سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار در کنار حمایت مادی و معنوی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی است.
کرمیان با اشاره به اهداف برگزاری این آزمون ایجاد جاذبه نسبت به قرآن در بین نسل جوان را از اقدامات ضروری دانست.
معاون قرآن و عترت استان کرمانشاه اظهار کرد: از دیگر اهدافی که برگزاری این آزمون دنبال می‌کند سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور است.
وی از دیگر این اهداف را شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان دانست و گفت: اگر نسل جوان را به گونه‌ای تربیت کنیم که نسبت به قرآن و فعالیت‌های قرآنی تشنه شوند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

captcha