چهارمین دوره تربیت مربی قرآن کودک در حال برگزاری است
کد خبر: 3672550
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
به‌همت جهاددانشگاهی واحد اصفهان؛

چهارمین دوره تربیت مربی قرآن کودک در حال برگزاری است

گروه فعالیت‌های قرآنی: چهارمین دوره تربیت مربی قرآن کودک از سوی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در این دانشگاه در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، چهارمین دوره تربیت مربی قرآن کودک که از 19 آذرماه در دانشگاه اصفهان در حال برگزاری است، تا روز سه‌شنبه 28 آذرماه سال جاری ادامه دارد.
در اجرای این دوره از شیوه‌های تدریس مکتب‌الرضا(ع) استفاده می‌شود، امتیاز چنین شیوه‌هایی در مقایسه با روش‌های سنتی، بهره‌گیری از روش‌های روزآمد و استفاده از قالب‌های جذابی همچون شعر، داستان و بازی است.
در این دوره موضوعاتی مانند روش تدریس روخوانی قرآن کریم همراه با تجوید ویژه کودکان قبل از دبستان با روش‌های بازی، قصه و شعر و همچنین روش تدریس آیات و احادیث موضوعی و کاربردی ویژه کودکان در قالب سرود، قصه، نقاشی و بازی و روش تدریس عملی نماز و پاسخ به سؤالاتی که کودکان می‌پرسند، به مربیان آموزش داده می‌شود.
تاکنون چهار دوره تربیت مربی قرآن کودک با استقبال بی‌نظیر مربیان، خواهران حوزوی، معلمان مقطع ابتدایی، دانشجویان مقاطع مختلف و در رشته‌های مختلف مثل پزشکی، روانشناسی، علوم قرآن و حدیث و کامپیوتر برگزار شده است و حتی از مناطق بسیار دور مانند بوشهر و فارس به اصفهان آمده‌اند تا در این دوره شرکت کنند که در مجموع تعداد آنها بیش از 250 نفر بوده است.
بر اساس این گزارش، برگزاری پنجمین دوره تربیت مربی قرآن کودک در شهرستان‌های کوشک و خمینی‌شهر، ششمین دوره در شهرستان زرین‌شهر، هفتمین دوره در شهرستان دولت‌آباد و هشتمین دوره در شهرستان شاهین‌شهر در دستور کار قرار دارد.

 

captcha