انتصاب سرپرست دانشگاه پیام‌نور
کد خبر: 3672562
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
با حکم وزیر علوم صورت گرفت:

انتصاب سرپرست دانشگاه پیام‌نور

گروه دانشگاه: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی محمدرضا زمانی را به سمت سرپرستی دانشگاه پیام‌نور منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی محمدرضا زمانی را به سمت سرپرست دانشگاه پیام‌نور منصوب کرد. متن حکم انتصاب به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر محمدرضا زمانی

سلام علیکم،

با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور منصوب می‌شوید.

امید است با جلب مشارکت مسئولین استان‌ها و استفاده از ظرفیت های خیرین، وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست ها و برنامه های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و مأموریت‌های تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید. امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت المال و اعمال سیاست های مؤثر به منظور صرفه جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل‌گرائی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه، با اتکال به خداوند متعال بکوشید.

محمدرضا زمانی متولد ۱۳۳۷ در شهرستان میمه اصفهان و استاد پایه ۳۴ است. وی تا کنون راهنمایی بیش از ۸۰ رساله دکتری و پایان نامه کارشناسی ارشد را در رشته های مرتبط با تخصص خود عهده دار بوده است. چاپ ۹۶ مقاله علمی، پژوهشی در مجلات معتبر ملی و بین المللی، ارائه بیش از ۷۵ مقاله کامل و ۱۲۰ خلاصه مقاله در کنفرانس ها و همایش های معتبر داخلی و بین المللی از فعالیت های علمی ارزنده او است.

زمانی عضو انجمن های علمی زیست شناسی، بیوتکنولوژی و ژنتیک ایران است و در دو دوره در هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران عضویت داشته است. وی هم اکنون سردبیر مجله پژوهش های سلولی و ملکولی و نیز مدیر مسئول مجله بیوتکنولوژی ایران است. دکتر زمانی در سال های ۷۹ و ۸۰ به عنوان استاد نمونه دانشگاه رازی کرمانشاه برگزیده شده است.

سرپرست جدید دانشگاه پیام‌نور در حوزه فعالیت‌های آموزشی نیز افزون بر تدریس در مقاطع مختلف و دوره‌های متنوع مرتبط با زیست شناسی و زیست فناوری در دانشگاه های رازی، تهران، تربیت مدرس و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، سهم به‌سزایی در ایجاد و راه‌اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری علوم سلولی و ملکولی داشته است.

وی در حوزه پژوهشی نیز مجری و یا همکار اصلی در ده‌ها طرح تحقیقاتی و پژوهشی بوده که حاصل نتایج آنها علاوه بر تربیت نیروهای متخصص و انتشار مقالات علمی متعدد، دستیابی به فناوری‌های موردنیاز کشور بوده است.

زمانی علاوه بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی، از سوابق اجرایی ارزشمندی نیز برخوردار است. برخی از مسئولیت های اجرایی او عبارت است از: مدیر گروه زیست شناسی، مدیر کل تحصیلات تکمیلی، معاون پژوهشی و ریاست دانشگاه رازی، ریاست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، مسئول کمیته های ایمنی زیستی، زیست فناوری و پدافند غیر عامل زیستی وزارت علوم و نیز ریاست کمیسیون دائمی هیات های امنای دانشگاه ها.

زمانی درمدت زمان خدمت خود، افزون بر فعالیت های علمی و پژوهشی و اجرایی، به مدت ده سال سابقه فعالیت در نهاد های انقلاب اسلامی و همچنین ۱۸ ماه سابقه حضور در جبهه های جنگ تحمیلی را در کارنامه خود دارد.

در مجموع تعهد، تخصص و تجربه موفق وی در مسئولیت های متنوع اجرایی می تواند پشتوانه مهمی برای توفیق ایشان در انجام این مسئولیت مهم باشد.

وزیر علوم درنامه جداگانه ای از خدمات و تلاش های علی‌اصغر رستمی ابوسعیدی در مدت تصدی ریاست دانشگاه پیام نور قدردانی کرد.

captcha