خواص با منش و رفتار خود در جامعه اثر گذار هستند
کد خبر: 3672572
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
    آیت الله استادی:

خواص با منش و رفتار خود در جامعه اثر گذار هستند

گروه اجتماعی: عضو شورای عالی مدیریت حوزهٔ علمیهٔ قم گفت: خواص با منش و رفتار خود در جامعه اثر گذار هستند و می توانند موجب اصلاح مردم شوند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت الله رضا استادی امروز 22 آذر در همایش آموزشی ائمه جماعات و مسئولین فرهنگی صنعت برق کشور که با حضور 400 تن از ائمه جماعات در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی در مسجد جمکران برگزار شد، افزود: خواص در جامعه اثر گذار هستند که این افراد شامل حکام، علما، مردم فرهیخته، تجار و ... می‌باشند اگر این گروهها اصلاح شوند جامعه اصلاح می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: عمل مسئولان و علما می تواند مردم را متدین کند وگرنه اگر تنها در حد حرف زدن بدون پشتوانه عمل باشد اثری ندارد.
آیت الله استادی در مورد نقش مهم ائمه جماعات نیز بیان کرد: هدف اصلی این است که مردم را به دین گرایش دهیم اگر اخلاق دینی نباشد نمی توان به هدف رسید برخورد چه در منزل و چه در میان مردم باید به نیکی باشد تا در جذب دیگران موفق باشیم.
وی تصریح کرد: ما باید با مردم باشیم و در آن ها اثر بگذاریم در این عرصه همه از خودشان باید شروع کنند علما می خواهند بیماری روحی مردم را درمان کنند اگر خود بیماری روحی داشته باشد نمی توانند در رسالت خود موفق باشند.
عضو شورای عالی مدیریت حوزهٔ علمیهٔ قم اظهار داشت: حکام نیز در اداره کشور رسالتی دارند و باید در فکر مردم باشند سطح اطلاعات مردم بالا رفته است و از مسئولان توقع وفای عهد دارند.
وی تصریح کرد: اگر همه به وظایف عمل کنند امور اصلاح می شود همچنین باید با مردم صادقانه رفتار کنند؛ افرادی که خدمت را پذیرفته اند باید به خدمت بپردازند و با ساده زیستی امور را بگذرانند.
آیت الله استادی یادآور شد: مسئولان سرمشق و الگوی مردم هستند اگر مسئولی پایبند به ارزش‌های دینی باشد در جامعه نیز گرایش به سمت ارزش های دینی و اخلاقی می رود.
وی گفت: همه بندگان خدا دارای وظایفی هستند که اگر بدان جامعه عمل بپوشانند بسیاری از آسیب ها رفع می شود انسان های غنی نسبت به فقیران و افراد آگاه نسبت به افراد جاهل وظیفه ای دارند.
وی خطاب به ائمه جماعات افزود: ائمه جماعات باید با مطالعه وسیع و شناخت جامعه به سخنوری بپردازند روزی دو ساعت برای مطالعه احکام و اعتقادات و آموزه ها و مبانی وقت بگذارند تا پاسخگوی شبهات و سوالات باشند.
آیت الله استادی خاطرنشان کرد: اگر مطلبی را نمی دانیم باید بگوئیم که نمی دانیم این نشانه دیانت و تقوای انسان است همچنین ائمه جماعات باید با مردم مانوس باشند تا مشکلات خود را با آن ها در میان بگذارند و مشاوره بگیرند و هدایت شوند.
وی بیان کرد: نباید به دنبال جمعیت و کمیت باشیم کیفیت را در انتقال مفاهیم در نظر بگیریم از طرفی عالم باید علم خود را به روز کند و همواره دست از طلب علم برندارد تا بتواند با آگاهی مشکلات و آسیب های اجتماعی را حل کنند.

captcha