تولید فرآورده‌های حلال، سیاستی است که سازمان غذا ودارو دنبال می‌کند
کد خبر: 3672579
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵

تولید فرآورده‌های حلال، سیاستی است که سازمان غذا ودارو دنبال می‌کند

گروه اجتماعی: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: همکاران ما در سراسر کشور و سازمان‌ غذا و دارو وظیفه نظارت بر امر کیفیت فرآورده‌های حلال را با همکاری سایر دستگاه‌ها برعهده دارند و تولید فرآورده‌های حلال، سیاستی است که سازمان غذا و دارو آن را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، غلامرضا اصغری، رئیس سازمان غذا و دارو در اولین همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال که صبح امروز، 22 آذرماه در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: توجه به حلال بودن مواد خوراکی و مصرفی که ما تحت عنوان دارو و فرآورده‌های سلامت محور استفاده می‌کنیم، می‌توانیم بگویم که فرآورده‌های حلال  به سلامتی جسمی، روحی و معنوی جامعه کمک کند.
وی با بیان اینکه رسیدگی به بحث فرآورده‌های حلال در هرجایی که مسلمانان حضور دارند بسیار حائز اهمیت است، تشریح کرد: همکاران ما در سراسر کشور و سازمان‌ غذا و دارو وظیفه نظارت بر امر کیفیت فرآورده‌های حلال را با همکاری سایر دستگاه‌ها برعهده دارند و تولید فرآورده‌های حلال، سیاستی است که سازمان غذا و دارو آن را دنبال می‌کند.
اصغری با اشاره به اینکه در بحث فرآورده‌های حلال علاوه‌ بر حلیت باید به حرام نبودن مال نیز توجه کرد، ابراز کرد: غذای حلال باید از دسترنج خود ما خریداری شود، چنان‌که بحث ربا حرام است و جنگ با خدا تلقی می‌شود به دلیل اینکه کسی مالی را تسخیر می‌کند که مال خودش نیست، بنابراین در کنار بحث غذای حلال، مال حلال هم مهم است.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: همایشی دیگر تحت این عنوان باید به کمک علما برگزار شود تا اموالی که برای معشیت استفاده می‌کنیم حلال باشند، مصداق رزق حلال صرفاً حرام گوشت یا حلال گوشت بودن نیست، بیشتر منظور از رزق حلال، مالی است که با آن مواد غذایی تهیه می‌کنیم.

captcha