توقع می‌رود حفاظ بیشتر بر روی صوت و لحن خود کار کنند/ رقابت حافظان قوی
کد خبر: 3672622
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
حاجعلی:

توقع می‌رود حفاظ بیشتر بر روی صوت و لحن خود کار کنند/ رقابت حافظان قوی

گروه مسابقات: داور بخش لحن رشته حفظ کل یازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به اینکه در این مسابقات شاهد حضور و رقابت حفاظی هستیم که بعضا نیز در مسابقات کشوری و بین‌المللی نیز شرکت کرده اند، گفت: اما توقع بیشتری می‌رود تا اینکه حفاظ در بخش صوت و لحنشان بیشتر کار کنند.

سمیه حاجعلی، داور بخش لحن یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در مقطع سنی زیر 16 سال و 16 تا 30 سال در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در خصوص سطح این دوره از رقابت‌ها گفت: طی این دوره شاهد حضور حفاظی بودیم که بعضا نیز در مسابقات بین‌المللی ویا کشوری نیز شرکت کرده بودند بنابراین شاهد حفاظ قوی بودیم.
وی ادامه داد: اما از لحاظ لحنی توقع بیشتری می‌رود تا اینکه حفاظ در بخش صوت و لحنشان بیشتر کار کنند و مقداری از حفاظ کل و حتی حافظانی که ازلحاظ حسن حفظ کامل هستند در بحث صوت ولحن خیلی قوی نیستند.
حاجعلی افزود: البته با توجه به اینکه تعداد زیادی از حفاظ دراین دوره از مسابقات نسبت به مسابقات دیگر شرکت کردند، حفاظی را می‌بینم که دارای صوت و لحن خوبی باشند اما اکثرا شاهد صوت و لحن‌های ضعیفی از حفاظ بودیم.
وی با اشاره به اینکه سطح مسابقات خوب است چرا که حفاظ ممتاز را در این مسابقات می‌بینیم، ادامه داد: در این مسابقات از تشویق‌های خوبی استفاده می‌شود مثلا حفاظی هستند که داری حسن حفظ خوبی هستند اما در مجموعه امتیاز خوبی را کسب نمی‌کنند تا موفق به حائز رتبه شوند و اکثرا این افراد در دیگر مسابقات دچار سرخوردگی می‌شوند که به دلیل رعایت نکردن صوت و لحن و یا تجوید خوب نمره نمی‌اورند اما حسن این مسابقات اینست که حد نصاب حفظ را در نظر می‌گیرند و به تمامی حفاظ که آن حد نصاب را بیاورند جوایز عمومی اعطا می‌شود که همین موجب تشویق می‌شوند به گونه‌ای که شاهد حضور متسابقین از دیگر استان‌ها هستیم.
داور بخش لحن یازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به سطح‌بندی مقاطع سنی که در این دوره ازمسابقات انجام گرفت، بیان کرد: اینکه هر مقطع با خودش سنجیده می‌شود خوب است و دور گذشته تنها دو مقطع در نظر گرفته شد و تعداد روزهای مسابقات نیز به لحاظ تعداد شرکت کنندگان مطلوب بود.
یادآور می‌شود، یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از 15 تا 24 آذرماه در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر پذیرای عمومی علاقه‌مندان است.

مطالب مرتبط
captcha