کانکس های اهدایی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد
کد خبر: 3672638
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

کانکس های اهدایی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد

گروه اجتماعی: کانکس های دومنظوره خورشیدی و گازی اهدایی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد. .

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، ولی عاقلی رئیس جهاددانشگاهی استان در مراسم ارسال محموله اهدایی جهاددانشگاهی به زلزله زدگان کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولان استانی افزود: کمک های انسان دوستانه و فناورانه جهاددانشگاهی استان توسط متخصصین جهاد طراحی و تولید شده که شامل یک کانکس مجهز به ۴ حمام خورشیدی- برقی ،یک کانکس مجهز به ۴ سرویس بهداشتی و یک دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه امروز ارسال می شود و یک دستگاه بخاری خورشیدی خورشیدی گازی نیز بعد از طی مراحل آزمون و خطا ارسال خواهد شد.

وی با تاکید برارزش ریالی محموله ارسالی اظهار کرد: ارزش ریالی این کانکس های بهداشتی - خورشیدی معادل، ۶۰۰ میلیون ریال برآوردشده است .

وی با اشاره به شرایط سخت و سرمای هوا در مناطق زلزله زده، گفت: امیدواریم ارسال این محموله که یکی از نیازهای اصلی زلزله زدگان در این شرایط خاص است، بتواند تاحدودی از مشکلات زلزله زدگان را جبران کند .

این مقام مسئول ادامه داد:طراحی حمام خورشیدی برای اولین بار در کشور طراحی شده که در شرایطی که دسترسی به گاز و برق میسر نباشد این سیستم جوابگوی مردم می باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در خصوص ویژگیهای این سیستم تصریح کرد: یخجال خورشیدی توسط انرژی خورشیدی میتواند 24 ساعت نیاز را برطرف کند بدون استفاده از برق شهری و آبگرمکن خورشیدی بدون نیاز به گاز و برق توانایی دارد تا 90درجه سانتی گراد اب را گرم کند و در هوای ابری تا 50درجه آب را گرم کند.

وی ادامه داد:مولد خورشیدی یا برق سیار نیز توان ذخیره سازی 2 کیلووات برق در 24 ساعت ر ادراد و میتواند برق یک واحد مسکونی را به راحتی تامین کند.

محمودی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز در حاشیه مراسم ارسال کانکس بهداشتی- خورشیدی جهاددانشگاهی ضمن قدردانی از زحمات جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی در یاری رساندن به زلزله زدگان کرمانشاه تصریح کرد: حرکت بشردوستانه جهاد دانشگاهی استان برای ارسال محموله کانکس بهداشتی خورشیدی دستاوردمهمی بوده است .

وی ادامه داد: جهادانشگاهی به عنوان نهادی که نیازهای جامعه را شناسایی میکند،طی سالهای متمادی،با دستاوردهای خود در راستای رفع نیازها و مشکلات کشور تلاش کرده و موفقیتهای چشمگیری داشته است .

captcha