هیئات مذهبی به کلاس درس و دانشگاه تبدیل شود
کد خبر: 3672642
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
مقدمی:

هیئات مذهبی به کلاس درس و دانشگاه تبدیل شود

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره با تاکید بر اینکه هیئات مذهبی باید به کلاس درس و دانشگاه تبدیل شود، گفت: هیئت‌های مذهبی زمینه تقویت فکری و ذهنی افراد را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان حجت‌الاسلام علی مقدمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره شامگاه دیروز چهارشنبه 22 آذر ماه در جلسه انتخاب هیئت رئیسه شورای هیات مذهبی شهرستان بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب شورای هیئات مذهبی در زمینه ارتقاء سطح معلومات دینی مسئولین هیئات مذهبی تاکید و اظهار کرد: باتوجه به اهمیت و تاثیرگذاری هیئات مذهبی در مسائل فرهنگی و میان آحاد مردم، این شورا از ارزش و حساسیت بالایی برخوردار است.
 
وی با اشاره به وظایف شورای هیئات مذهبی تصریح کرد: وظایف شورای هیئات مذهبی استفاده از توان بالقوه هیئات مذهبی در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، نظارت مستمر بر فعالیت‌های هیئات مذهبی، رصد اولویت‌های فرهنگی، آسیب‌ها و مشکلات پیش روی هیئات مذهبی با عنایت ویژه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است.
 
حجت‌الاسلام مقدمی با تاکید بر اینکه هیئات مذهبی باید به کلاس درس و دانشگاه تبدیل شود، گفت: هیئت‌های مذهبی زمینه تقویت فکری و ذهنی افراد را فراهم می‌کند.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین پایگاه دینی در جامعه اسلامی ما هیئت‌ها و محافل مذهبی هستند، تاکید کرد: هیئت مذهبی محل آموزش دین و ارتقای تفکر انقلابی است.
 
حجت‌الاسلام مقدمی با بیان اینکه بی‌شک هیئات مذهبی یکی از قوی‌ترین مراکز معرفتی شیعه بوده و هست و نقش آن در بالا رفتن آگاهی افراد، معنویت فرد و اجتماع بی‌بدیل است، عنوان کرد: اگریک هیئت مذهبی با استفاده از روش صحیح، عالمانه و عاشقانه، رهبری شود خواهد توانست بیشترین نقش را در رشد و تعالی فرد وجامعه وفرهنگ آن داشته باشد که هیچ حرکت و تشکلی با هزینه‌ها گزاف، به پای آن نخواهد رسید و توان رقابت با او را نخواهد داشت.
 
در ادامه این جلسه نیز حمدالله مرادی، رئیس هیئات مذهی شهرستان خرم‌دره با اشاره به جایگاه ویژه شورای هیئات مذهبی شهرستان، خاطرنشان کرد: رسیدگی و ساماندهی به وضعیت هیئات مذهبی شهرستان از اولویت برنامه‌های آینده این شورا خواهد بود که امیدواریم با همکاری تمامی اعضا بتوانیم در مسیر خدمت به هیئات مذهبی مثمرثمر باشیم .
 
مرادی با اشاره به اینکه نوکری در دستگاه امام حسین(ع) نعمتی افضل است، گفت: خدمت به دستگاه امام حسین (ع)از بزرگترین افتخارات است.
 
وی با اشاره به اینکه باید الگوی و حرکت ما بر مبنای قیام امام حسین(ع) باشد، اظهار کرد: شورای هیئات مذهبی باید جایگاه واقعی خود را در سطح شهرستان به‌ دست آورد که برای دست‌یابی به این هدف برنامه‌های خوبی برای هیئات مذهبی و مسئولین هیئات در نظر گرفته شده است.
 
گفتنی است در پایان جلسه نیز پس از رای‌گیری از اعضای شورای هیئات مذهبی حمدالله مرادی به‌عنوان رئیس شورای هیئات مذهبی خرمدره انتخاب شد همچنین در این جلسه عباسعلی طاهری به‌عنوان نائب رئیس، عباس امیرلو دبیر شورا، ایرج شیروانی مسئول امور فرهنگی براداران، سیده شهلا حسینی قمی مسئول امور فرهنگی خواهران، امیر تیموری رابط بین هیئات شهرستان و رامین داداشی ناظر شورای هیئات مذهبی انتخاب شدند.
captcha