اعتبار ۵۱ میلیاردی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی
کد خبر: 3672652
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی:

اعتبار ۵۱ میلیاردی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی

گروه سیاست و اقتصاد: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمینه توانمندسازی خانواده‌ها اقدامات مطلوبی انجام داده‌ایم، افزود: طی امسال بیش از ۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال داریم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی امروز، 23 آذر جاری در جمع خبرنگاران گفت: توانمندسازی خانواده‌ها یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد است.

وی با بیان اینکه در زمینه توانمندسازی خانواده‌ها اقدامات مطلوبی انجام داده‌ایم، افزود: طی امسال بیش از ۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال داریم.

سلم‌آبادی ادامه داد: از این میزان، ۳۵ میلیارد تومان از محل بند «د» تبصره ۱۶ مصوبه مجلس بوده و قریب به ۱۷ میلیارد تومان نیز از محل صندوق امداد ولایت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد:  ۹۱ درصد از برنامه سال گذشته را در صندوق امداد ولایت انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه برنامه سال جاری در حوزه اشتغال، ۸۷۵ نفر بوده است، گفت: تاکنون در حوزه اشتغال  میزان شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ۶۹۶ نفر پرداخت شده است.

سلم آبادی با بیان اینکه  ۲۳ دستگاه اجرایی در زمینه اشتغال و صنایع دستی متولی هستند، افزود: قریب به ۱۰ درصد سهیمه اشتغال را در این نهاد حمایتی داریم.

وی ادامه داد:  در برخی شهرستان‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد اشتغال شهرستان توسط امداد است،  بنابراین در میانگین استانی نیز ۲۵ درصد اشتغال به وسیله کمیته امداد است.

سلم آبادی با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی بیان کرد: این نمایشگاه ها فرصتی برای معرفی و شناساندن تولیدات هنرمندان به مردم و سایر تولیدکنندگان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به حضور هنرمندان مددجوی کمیته امداد استان در نمایشگاه بیان کرد: این افراد در رشته‌های سنگ‌های تزئینی و گوهر تراشی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی بیان کرد: مددجویان کمتیه امداد استان دارای پتانسیل‌های زیادی در زمینه صنایع دستی بوده که می‌توانند در سطح جهانی نیز رقابت کنند.

سلم آبادی یادآورشد: اگر اینگونه نمایشگاه‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی استمرار داشته باشد، می‌تواند منبع ثابتی برای طرح های اشتغال و صنایع دستی باشد.

captcha