جهاددانشگاهی؛ پیشرو در فعالیت های قرآنی کشور
کد خبر: 3672680
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

جهاددانشگاهی؛ پیشرو در فعالیت های قرآنی کشور

گروه اجتماعی: زهرا نقی‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان جهاددانشگاهی در همایش ملی و دومین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی گفت: جهاددانشگاهی از سال 61 فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی را در اولویت کاری خود قرار داده است و در این راه همواره پیشرو بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، زهرا نقی‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان جهاد دانشگاهی، با ارائه الگوی جهادی سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی، امروز 23 آذرماه در یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از سال 61 فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی را در اولویت کاری خود قرار داده است.
وی با اشاره به فرموده رهبری مبنی براینکه جهاد دانشگاهی مولود مبارک انقلاب است، ادامه داد: در حیات 37 ساله جهاد دانشگاهی، رهبری از این نهاد و فعالیت‌های قرآنی‌‌اش حمایت‌های خوبی کرده‌اند.
نقی زاده با اشاره به دیدار سال 86 رهبری با مدیران جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: رهبری در آن دیدار تآکید کردند از جهاد دانشگاهی توقع کاری فراتر از دیگر نهادها دارند، از این رو طبق منویات رهبری جمعی از مدیران جهاد دانشگاهی در جلسات مختلف برای تحقق بخشیدن دستورات ایشان، طرح توسعه سازمان فعالیت‌های قرآنی را در دستور کار خود قرار دادند که این طرح به تأسیس مراکز جدید منجر شد.
رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان جهاد دانشگاهی بیان کرد: هر کدام از این مراکز الگوهای جدید جهادی ارائه دادند که خبرگزاری بین‌المللی قرآنی ایران(ایکنا)، مراکز رشد و شکوفایی فناوری و هنر قرآنی، آموزش تخصصی علوم و فنون قرآن کریم، مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم، دانشجو معلم قرآن کریم، تولیدات چند رسانه ای مبین و مرکز مسابقات بین‌المللی قرآنی مسلمان از جمله مراکز موفق در سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی است.
خبرگزاری ایکنا، بزرگترین خبرگزاری قرآنی جهان اسلام
وی با اشاره به فعالیت‌های خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ابراز کرد: این خبرگزاری نمونه الگوی موفقی است که در سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی از سال 82 تأسیس شده و اولین و تنها خبرگزاری تخصصی با موضوع قرآن کریم است که در حال فعالیت حرفه ای در حوزه رسانه دینی در سطح ملی و بین المللی است.
نقی‌زاده عنوان کرد: خبرگزاری قرآنی ایکنا با دارا بودن 30 شعبه در شهرهای مختلف و شش شعبه در خارج از کشور از جمله اروپا، آفریقا آمریکا و... در خدمت قرآن است؛ این خبرگزاری به 17 زبان دنیا ترجمه و در اختیار علاقه‌مندان فعالیت ها و رویدادهای دینی و قرآنی است.
همت والای خبرنگاران ایکنا در خبرگزاری تخصصی
رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان جهاد دانشگاهی، الگوی موفق این خبرگزاری را خبرنگاران قرآنی این خبرگزاری دانست و اظهار کرد: خبرنگار قرآنی ایکنا فراتر از خبرنگاران معمولی هستند چرا که کار در یک خبرگزاری تخصصی همت و عشق والایی را می‌طلبد.
عضویت افتخاری رهبر انقلاب، ویژگی بارز خبرگزاری ایکنا
وی عضویت افتخاری رهبر معظم انقلاب را از جمله ویژگی بارز خبرگزاری ایکنا دانست و بیان کرد: عضویت افتخاری رهبری در خبرگزاری قرآنی،  نشان از حمایت ایشان از فعالیت‌های قرآنی است.
ضریب نفوذ بالا خبرگزاری ایکنا در جهان اسلام
نقی زاده، ضریب نفوذ بالا خبرگزاری ایکنا در جهان اسلام، نگاه تخصصی به جامعه، دسته‌بندی اخبار به اخبار قرآنی واستفاده از نیروهای قرآنی  بومی را از جمله مزیت‌های این خبرگزاری دانست.
رئیس مرکز فعالیت‌های دانشجویان جهاد دانشگاهی، مرکز فعالیت‌هایی دانشجویی را نمونه دیگری از الگوهای موفق سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی عنوان کرد و ادامه داد: این مرکز الگوی برتری با عنوان جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران را راه اندازی کرد که این جشنواره از زمان تأسیس جهاد دانشگاهی هرساله برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره 24 سال با دبیرخانه جهاد دانشگاهی همکاری و فعالیت دارد، عنوان کرد: این جشنواره حدود 32 سال به صورت مستمر اجرا می‌شود و ویژگی مهم این مسابقات استمرار آن و تربیت قاریان و حافظان است که با موفقیت این جشنواره، جهاد دانشگاهی مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان را نیز در چند دوره برگزار کرده است.
نقی زاده تصریح کرد: دانشجو معلم قرآن کریم نیز از دیگر مراکز موفقی است که با هدف نهضت قرآن آموزی در دانشگاه‌ها تأسیس شد، چراکه متأسفانه بی‌سوادی قرآنی یکی از معضلات امروز دانشگاه‌ها است و ویژگی بارز این مرکز دانش افزایی، مهارت افزایی و اشتغال زایی در حوزه قرآن کریم است.
رئیس مرکز فعالیت های قرآنی دانشجویان جهاد دانشگاهی، مرکز موفق دیگر این سازمان را مرکز رشد و شکوفایی و فناوری قرآنی معرفی کرد و گفت: این مرکز الگوی برتری با عنوان «طلوع برکت» را با هدف ایجاد کسب و کار و کارآفرینی در حوزه قرآنی تأسیس کرد، از جمله ویژگی بارز این مرکز، حمایت از ایده‌های قرآنی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و تبدیل ایده قرآنی به محصول قرآنی است که برای این کار از نیروهای داوطلب جهادی استفاده شده است.
یاد آور می‌شود، در این همایش ملی مقالاتی در خصوص ساختارهای جهاد بنیان، حال و آینده، سازمان‌های جهاد بنیان، تجربه دیروز، نیاز امروز، آسیب شناسی غفلت از ثبت و تئوریزه کردن تجارب نهادی نهادهای انقلاب اسلامی، مدیریت جهادی امانتی الهی برای تحقق عدالت اجتماعی در پارادایم تفکر اسلامی، امانت و عدالت در اخلاق مدیران جهادی، امانتداری نزد جهادگران، راهبردهای ترویج و نهادینه کردن امنتداری و عدالت محوری در بعد حاکمیتی، مصادیق و مثال‌هایی از امانتداری و عدالت خواهی در پیشکسوتان جهاد و ارائه یک الگوی موفق مدیریت جهادی ارائه شد.
گفتنی است، اختتامیه این همایش عصر امروز با تقدیر از نفرات برتر و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران در هتل ثامن مشهد برگزار می‌شود.

captcha