توصیه‌ای که سرنوشتم را تغییر داد
کد خبر: 3672695
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

توصیه‌ای که سرنوشتم را تغییر داد

گروه مسابقات: عادله اکبری، حافظ کل مسابقات دارالقران امام علی(ع) ورودش به عرصه حفظ قرآن را مدیون توصیه مربی مهد و پیش دبستانی اش می داند و می گوید: هنگامی که او متوجه حافظه خوبم در حفظ سوره‌های کوچک قرآن شد به مادرم راهنمایی کرد که من با انگیزه و با حافظ خوبی که دارم می‌توانم از حفاظ باشم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، عادله اکبری، حافظ کل قرآن از استان قم در مقطع سنی 16 تا 30 سال از جمله شرکت‌کنندگان یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن دارالقرآن امام علی(ع) است که همراه با سایر دوستانش در این مسابقات حاضر شده است.
وی مشوق اصلی ورودش در عرصه قرآن را مادرش می‌داند و می‌گوید: البته در کنار آن نیز یکی از مربیان زمانی که به پیش دبستانی می‌رفتم متوجه حافظ خوبم در حفظ سوره‌های کوچک قرآن شد که به مادرم توصیه کردند که من با انگیزه و با حافظ خوبی که دارم می‌توانم از حفاظ باشم و دنبال حفظم را بگیرم.
اکبری با اشاره به همراهی خوب مادرش در تمامی مراحل حفظشم و حتی حضورش در مسابقات با توجه به مشغله ای که داشته است، اظهار می کند: البته باید بگویم زمانی پیش آمد که به دلیل دوری راه و اینکه مادرم باردار شدند، سختشان بود که من را برای حضور درکلاس همراهی کنند تا اینکه در مقطع دبیرستان که بودم به دلیل علاقه ای که داشتم دوباره از ابتدای قرآن شروع به حفظ قرآن کردم چون به دلیل وقفه ای که افتاد بود محفوظاتم را از دست داده بودم.
وی با اشاره به روش حفظش که به طریق حفظ چهار ساله جامعةالقرآن است، بیان می‌کند: صبح ها به مدرسه می رفتم و عصرها در کلاس‌های حفظ جامعه‌القرآن شرکت می کردم و طی چهار سال توانستم حفظ کنم و حفظ آیاتم همراه با ترجمه و تفسیر است.
این حافظ کل در خصوص اینکه روزانه یک جزء را مرور می کند، می گوید: به دلیل مشغله درسی که دارد نمی تواند به صورت مستمر روزانه بیش از یک ساعت زمان بگذارد البته هنگامی که بیرون از منزل هستم محفوظاتم را با قرآن کوچکی که همیشه به همراه دارد انجام می‌دهم.
اکبری همچنین در مسابقاتی چون المپیاد قرآن و حدیث طلاب بین المللی در سال 88 در حفظ سه جزء و مفاهیم حائز رتبه شده است و در مسابقات دارالقران امام علی(ع) نیز برای سومین باریست که شرکت می کند البته دوره 9 و 10 در رشته حفظ 20 جزء شرکت کردم که حد نصاب را کسب کردم اما امسال برای نخستین بار در رشته حفظ کل شرکت کردم.
وی که در حال حاضر در مؤسسه نورالثقلین قم به عنوان مربی قران مشغول به تدریس است، در خصوص برنامه آینده اش در عرصه حفظ قرآن، اظهار می‌کند: علاقه مند هستم که از لحاظ ترتیل و تجوید از دوره های تخصصی بهره مند شوم و زیر نظر اساتید حاذق تعلیم ببینم به گونه ای که بتوانم در رشته ترتیل نیز شرکت کنم و حائز رتبه های خوبی شود.
این حافظ کل به هم خانواده ها توصیه می کند: با حضور فرزاندشان در جلسات قرآن به رونق انها بی افزایند و اگر فرزندان به حفظ قرآن علاقه مند هستند آنها را همراهی کنند البته آنها را ملزم کنند که حفظشان همراه با دقت در ترجمه و مفاهیم و تدبر باشد چون حافظ زیاد است اما با درک معنا کم هست.
یادآور می‌شود، یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از 15 تا 24 آذرماه در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر پذیرای عمومی علاقه‌مندان است.

مطالب مرتبط
captcha