نماز؛ محور اصلی دین اسلام
کد خبر: 3672697
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
امام جمعه ارومیه:

نماز؛ محور اصلی دین اسلام

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی وامام جمعه ارومیه گفت: نماز ستون دین اسلام و یکی از محورهای ارتباط با پروردگار بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 23 آذر، سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در اجلاس استانی نماز با محوریت نماز و فضای مجازی اظهار کرد: اهمیت نماز و زکات 2 مسله محوری دین اسلام بوده که زمینه ساز ارتباط پروردگار با مخلوق است.

وی افزود: نماز به عنوان خیمه و ستون عمود دین باعث استحکام زوایای دیگر دین می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: اقامه نماز باعث دور شدن از مادیات و سوق به معنویات خواهد شد.

وی با اشاره به سخن پیامبر اکرم (ص) که می فرمایند نماز چشم روشنی من بوده اهمیت و درک نماز را چنین عنوان کرد: خداوند متعال نماز را محبوب کرده و اگر با انسان با معرفت و لذت نماز را اقامه کند، موجب اجرو پاداش اخروی خواهد بود.

قریشی در رابطه با فضای مجازی و آثار آن در جامعه تصریح کرد: امروزه تاثیر فضای مجازی بزرگترین تهدید جامعه بوده و در این راستا مسائل فرهنگی و نشر مبانی دینی در فضای مجازی حائز اهمیت است.

وی در رابطه با آثار مخرب فضای مجازی ادامه داد: امروزه فضای مجازی زمینه ساز مجالس شهوانی برای جوانان بوده که نباید در نشر آثار دینی در فضای مجازی غفلت ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه تاکید کرد: جامعه و افراد از غفلت در فضای مجازی دوری، و با باز کردن فصای معنوی و معقول فرصت ها را تبدیل به معرفت کنیم.

captcha